Dalekovidnost u začetku :-(
(prestaro za odgovor)
pimpinella
2006-08-10 11:25:52 UTC
'Vako,41 mi je i od nedavno primjeèujem da ona sasvim sitna slova na uputama
ne vidim ba¹ od prve..
Nije da ih ne vidim uopæe,ali ih ne vidim odmah i umara me èitanje..

E sad.jasno mi je da oko s vremenom gubi akomoditet,da diptrija manje vi¹e
kod svakog ide u plus,no mene zanima da li je ispravno odmah krenit s +
staklima...ili ne!!??

Ostala slova normalne velièine vidim dobro,èitam knjige i èasopise bez umora
bez obzira na rasvjetu...

Na par mjesta,navode se kontradiktorni savjeti...

Dakle....

Va¹e mi¹ljenje molim lijepo :-)??
Pimpinella
Ervin Farago
2006-08-10 12:11:36 UTC
Nije da ih ne vidim uopće,ali ih ne vidim odmah i umara me čitanje..
Ah, pa trebala si odmah reci. Oprosten ti je onaj komentar :)

Umor ociju moze se izbjeci zanimljivim naocalama bez stakla. Vrlo su
ucinkovite, a umjesto staklenih leca imaju mnostvo rupica na neprozirnoj
plastici. Htio sam ih kupiti od nekog Madara koji se nije znao cjenkati na
nekom sajmu, ali bilo mi je prevec dati 200 kn za 2 komada plastike u okviru
naocala.

Slican problem mi se javljao nakon intenzivnog i neprekidnog rada pred
monitorom, bez obzira na velicinu slova. Pomogle su mi povremene kratke
pauze, a vid ostaje savrsen i nakon 60 neprospavanih sati (toliko mi je
jednom trebalo zbog hw/sw instalacija).
LL - Duracell Zeko
2006-08-10 22:04:29 UTC
Post by Ervin Farago
Post by pimpinella
[...]
Cek cek - ucnkovite a sam ih nisi isprobao?
Hm...;)
Ervin Farago
2006-08-11 19:50:58 UTC
Post by LL - Duracell Zeko
Cek cek - ucnkovite a sam ih nisi isprobao?
Setao sam s njima po sajmu (i plasio ljude, to je jos jedan ucinak :) ).
Imaju onaj wow efekt kad pogledas kroz njih. Okolina ne bljesti, a oci se
odmaraju. Da se Madar htio cjenkati, kupio bih ih. Nisam mu htio dati 95%
marze za "made in PRC". Mislim da bi se jednostavno mogle napraviti u
samogradnji.
LL - Duracell Zeko
2006-08-11 22:00:13 UTC
Post by Ervin Farago
Post by LL - Duracell Zeko
[...]
Zgodno ali 5 minute probe nije ni za bicikl kupiti a kamoli nesto
prozivati - superizumom.
Osim ako nisi trgovacki putnik TV prodaje....

Lues
2006-08-10 12:15:33 UTC
'Vako,41 mi je i od nedavno primječujem da ona sasvim sitna slova na uputama
ne vidim baš od prve..
Nije da ih ne vidim uopće,ali ih ne vidim odmah i umara me čitanje..
E sad.jasno mi je da oko s vremenom gubi akomoditet,da diptrija manje više
kod svakog ide u plus,no mene zanima da li je ispravno odmah krenit s +
staklima...ili ne!!??
Ostala slova normalne veličine vidim dobro,čitam knjige i časopise bez umora
bez obzira na rasvjetu...
Na par mjesta,navode se kontradiktorni savjeti...
Dakle....
Vaše mišljenje molim lijepo :-)??
Hm, ako sam dobro shvatio ti do sada nisi nosila naočale uopće? ako je tome
tako, nema druge nego početi nositi 'plus' stakla za nočale, najčešće je to
+0.50 ili +0.75 za početak. Ako si do sada nosila naočale npr -2,00 za
stalno, tada za čitanje trebaš za 0.50 (0.75) manje, dakle za čitanje ti
treba -1.50 (-1.25). Ta razlika između dioptrije za daljinu i dioptrije za
čitanje zove se adicija i uvijek je u 'plus' vrijednosti.

Ono što češ dobiti kad staviš naočale za čitanje na nos, je da ćeš vidjeti
jasno i oštro predmete na udaljenosti od cca 40cm, dok će se slika ako
pogledaš u daljinu zamutiti i nečeš moći gledati kroz naočale, već češ ih
morati skinuti. Ako imaš naočale za daljinu morat ćeš mjenati naočale
ovisno o potrebi što želiš vidjeti.

Za takve potrebe postoje dvije vrste 'naočalnih leća' popupalrno zvanih
stakla za naočale ;))
Prva je vrsta progresivne naočale, koje imaju veliko vidno polje za
daljinu, relativno dobro vidno polje za čitanje (cca širina A4 stranice je
vidljiva jasno i bez potrebe pomicanja glave), dok je dio za srednje
udaljenosti (cca 80cm - 1m) relativno uzak i ne pruža dovoljnu širinu da bi
se ekran računala vidio cijeli jasno i oštro.
Druga vrsta su naočalne leće za rad i čitanje, i to je novitet. Takva
stakla za naočale ti pružaju puni komfor kod čitanja na daljinu 40 cm, vrlo
široko vidno polje za srednje udaljenosti (vidi se cijeli ekran računala pa
čak i oni 21'' ;)), i ovisno o akomodaciji oka sa tim staklima se možeš
poslužiti kod gledanja na udaljenosti i do 4 metra bez potrebe da ih
skidaš. No ako želiš kroz prozor pogledati nekog zgodnog tipa za to će ti
trebati ili naočale za daljinu ili ćeš morati ove skinuti. Znači, ovo bi
bile nekakve naočale za rad.

Sad je na tebi red da se odlučiš, što želiš. Mnogi optičari će ti napričati
svašta, čak i oni sami ne razumiju i ne znaju što prodaju i najčešće ti
govore samo prednosti nekog proizvoda, a ne i mane. Ali ako već daješ XXXX
iznos za naočale, moraš znati unaprijed s kakvim se kompromisima moraš
susresti.

Ako trebaš dodatni info piši danas, jer već sutra odoh na GO ;))

A mislim da ti mogu dati info iz prve ruke bez interesa da ću ti išta
prodati
pimpinella
2006-08-10 12:43:40 UTC
Hm, ako sam dobro shvatio ti do sada nisi nosila naoèale uopæe?
Nije tako,svojevremeno sam imala -1.25 na oba oka uz astigmatizam...vremenom
je taj -1.25 pre¹ao u ne¹to oko -0.50 i dalje uz astigmatizam,ali naoèale
veæ duŸe vrijeme ne nosim...
KOmpjuter me ne zamara,noæna voŸnja ako je duŸa ponekad DA..
Dakle stvar je iskljuèivo u èitanju MALIH slova,recimo na uputama za
lijekove..normalna slova u knjigama i novinama vidim bez gre¹ke i umora kao
i na ekranu

ako
je tome tako, nema druge nego poèeti nositi 'plus' stakla za noèale,
najèe¹æe je to +0.50 ili +0.75 za poèetak. Ako si do sada nosila
naoèale npr -2,00 za stalno, tada za èitanje treba¹ za 0.50 (0.75)
manje, dakle za èitanje ti treba -1.50 (-1.25). Ta razlika izmeðu
dioptrije za daljinu i dioptrije za èitanje zove se adicija i uvijek
je u 'plus' vrijednosti.
E ovo sada ne razumijem,zapravo,ako sam nekad nosila - stakla a veæ ih duŸe
vrijeme ne trebam u koju onda kategoriju spadam ??
Ono ¹to èe¹ dobiti kad stavi¹ naoèale za èitanje na nos, je da æe¹
vidjeti jasno i o¹tro predmete na udaljenosti od cca 40cm, dok æe se
slika ako pogleda¹ u daljinu zamutiti i neèe¹ moæi gledati kroz
naoèale, veæ èe¹ ih morati skinuti. Ako ima¹ naoèale za daljinu morat
æe¹ mjenati naoèale ovisno o potrebi ¹to Ÿeli¹ vidjeti.
Ma to mi je savr¹eno jasno....èitanje je èitanje a ne gledanje na daljinu!
Za takve potrebe postoje dvije vrste 'naoèalnih leæa' popupalrno
zvanih stakla za naoèale ;))
Prva je vrsta progresivne naoèale, koje imaju veliko vidno polje za
daljinu, relativno dobro vidno polje za èitanje (cca ¹irina A4
stranice je vidljiva jasno i bez potrebe pomicanja glave), dok je dio
za srednje udaljenosti (cca 80cm - 1m) relativno uzak i ne pruŸa
dovoljnu ¹irinu da bi se ekran raèunala vidio cijeli jasno i o¹tro.
Druga vrsta su naoèalne leæe za rad i èitanje, i to je novitet. Takva
stakla za naoèale ti pruŸaju puni komfor kod èitanja na daljinu 40
cm, vrlo ¹iroko vidno polje za srednje udaljenosti (vidi se cijeli
ekran raèunala pa èak i oni 21'' ;)), i ovisno o akomodaciji oka sa
tim staklima se moŸe¹ posluŸiti kod gledanja na udaljenosti i do 4
metra bez potrebe da ih skida¹. No ako Ÿeli¹ kroz prozor pogledati
nekog zgodnog tipa za to æe ti trebati ili naoèale za daljinu ili æe¹
morati ove skinuti. Znaèi, ovo bi bile nekakve naoèale za rad.
Ponavljam da mi raèunalo ne predstavlja problem,samo èitanje malih slova na
papiru,takva mala slova jo¹ nisam primijetila na ekranu :-)))

Inaèe,znam i ¹ta su progressivna stakla i ¹ta su bifokalna..
Zanimalo me je - da li je pametno odmah krenit s +
dioptrijom -malom-0.50...ili NE..???

Da li æe uzimanje + dipoptrije usporit rast dioptrije,odnosno "staraèku
dalekovidnost"(blago meni, a tek 41.) ili ubrzat??

Ili je bolje ostavit oko da se samo snalazi bez previ¹e olak¹avanja !!??
Pimpinella
Lues
2006-08-10 13:47:16 UTC
Post by pimpinella
Post by Lues
Hm, ako sam dobro shvatio ti do sada nisi nosila naočale uopće?
Nije tako,svojevremeno sam imala -1.25 na oba oka uz astigmatizam...vremenom
je taj -1.25 prešao u nešto oko -0.50 i dalje uz astigmatizam,ali naočale
već duže vrijeme ne nosim...
Trebala bi, ako ništa drugo onda plan leću sa astigmatičnom dioptrijom da
bi ti se slika ispravila.
Post by pimpinella
KOmpjuter me ne zamara,noćna vožnja ako je duža ponekad DA..
Dakle stvar je isključivo u čitanju MALIH slova,recimo na uputama za
lijekove..normalna slova u knjigama i novinama vidim bez greške i umora kao
i na ekranu
Onda ti za sada ne trebaju naočale, ali znaj da će ti uskoro trebati :( Ako
te to tješi, nitko se od toga nije izvukao, to je prirodan proces.
Post by pimpinella
ako
Post by Lues
[...]
E ovo sada ne razumijem,zapravo,ako sam nekad nosila - stakla a već ih duže
vrijeme ne trebam u koju onda kategoriju spadam ??
Nema tu kategorija, samo sam naveo primjere. Dakle, kad se pojavi potreba
za nošenjem naočala za čitanje, ta je dioptrija uvijek VEĆA za neku brojku
od naočala za daljinu. Ako nemaš naočale za dljinu, tada je tvoja dioptrija
zapravo 0.00, pa moraš početi nositi naočale sa plus dioptrijama.
Post by pimpinella
Ponavljam da mi računalo ne predstavlja problem,samo čitanje malih slova na
papiru,takva mala slova još nisam primijetila na ekranu :-)))
Pvećaj rezoluciju na veću od 320*200, pa da vidiš onda ;)))
Post by pimpinella
Inače,znam i šta su progressivna stakla i šta su bifokalna..
Naočale za rad i čitanje su novost, i nisu ni progresivna ni bifokalna
stakla.
Post by pimpinella
Zanimalo me je - da li je pametno odmah krenit s +
dioptrijom -malom-0.50...ili NE..???
Kako rekoh, na svoju sadašnju dioptriju moraš dodati još neku da bi mogla
čitati. Taj zbroj će ti reć jel moraš krenuti s plus ili minus dioptrijom.
Što se mora, mora se. Ako ti je doktor ili optometrist odredio dioptriju za
čitanje u plusu, tada ju moraš nositi ako želiš vidjeti dobro. Very simple
;))
Post by pimpinella
Da li će uzimanje + dipoptrije usporit rast dioptrije,odnosno "staračku
dalekovidnost"(blago meni, a tek 41.) ili ubrzat??
Dioptrija nema direktne veze sa brzinom presbiopije. To ovisi o tvom
organizmu, nekome napreduje brže nekome sporije, nekoga to snađe već sa 40
a nekoga tek sa 50. Jedino što možeš pogoršati ne nošenjem naočala je
visus, ili jednostavnije rečeno, oči će postati slabovidnije i nikakve ti
naočale neće moći vratiti vid na 100% oštrinu kakvu si imala.
Post by pimpinella
Ili je bolje ostavit oko da se samo snalazi bez previše olakšavanja !!??
Ne preporučam
pimpinella
2006-08-10 20:19:06 UTC
Post by pimpinella
Ili je bolje ostavit oko da se samo snalazi bez previ¹e olak¹avanja !!??
Ne preporuèam
Hm..ok...TNX...dakle èeka me jedan temeljiti pregled:-/
--
Pimpinella