Slomljeni zub
(prestaro za odgovor)
arhe
2003-09-15 07:57:29 UTC
Imam slomljenu gornju jedinicu: Zub je slomljen tako da je ostao somo
komadiæ prednjeg djela zuba (viri oko 1-2 mm iz zumnog mesa). Zanimaju me
naèini popravka i koji je najbolji. Htio bih da popravak bude ¹to manje
"agresivan" pa se nadam da mogu izbjeæi most i implantat.
Unaprijed hvala na odgovorima.
Marin Braliæ
2003-09-16 11:50:34 UTC
Po opisu cini mi se da je ostalo premalo zubnog tkiva da se na to radi samo
ispun. Trebalo bi napunit kanale ako nisu vec napunjeni, napravit
nadogradnju i na nju stavit krunicu.
Nadogradnje se mogu radit lijevane, metalne, ili konfekcijske. Krunice se
isto mogu raditi razne, bilo akrilatne, keramicke,..., najbolje se
posavjetovat sa stomatologom koji ce raditi rad. I naravno, vlastitim djepom
:-)
--
Marin Braliæ
http://free-vz.hinet.hr/brale/
Dudo
2003-09-26 23:12:11 UTC
Da mozes izbjeci i most i implatat!

Imao isti slucaj u 2. osnovne skole slomio jedinicu neki su ga htjeli
izvaditi jos tada ... no zub je ostao kanal ispunjen i zub je bez ikakvih
problema stajao sljedecih 17 godina naravno sa plombom bez ikakvih
problema...

Ove godine sam ga izvadio nakon male cistice procesa na korjenu zuba i sada
imam brdo problema idiot od zubara koji mi ga je izvadio jer je htio brzo
zaraditi lovu navukao mi je brdo problema na vrat...

1. mogu napraviti most od jedinice do dvojke sto znaci unistiti dva zdrava
zuba .. :(

2. mogu staviti implatat koji kod spomenutog idiota kosta puno a izgleda
jadno kad mi je pokazao neke od svojih 'radova' lagano sam se zgrazao
...(Frankestein Junior ima lijepse zube ) da li da ga spomenem ? da slucajno
ne zalutas kod njega mlad je i radi u Opatiji i Kastvu ... :(

Uglavnom moj savjet pokusaj sacuvati svoj zub bez obzira sto je polomljen...
Ako ti neki stomatolog rece suprotno potrazi savijet drugoga...

Tvoj zub je ipak tvoj zub makar i polomljen i devitaliziran (bez zivca
odnosno s ispunom kanala)

Bjezi glavom bez obzira od svih koji bi ti eventualno vadili zub....

Sretno
Marin Braliæ
2003-09-27 10:30:28 UTC
Tvoj savjet je, dakle, da covjek hoda po svijetu bez prednjeg zuba? Mozda
tebe to nije smetalo, ali druge ljude smeta.
--
Marin Braliæ
http://free-vz.hinet.hr/brale/
Dudo
2003-09-27 16:25:51 UTC
Mozda se nisam dobro izrazio zelim reci da nikako ne vadi zub ....imao sam
isti slucaj i zub je ispunjen izvadjen zivac i nadogradjen i to je to ...
trajao je sljedecih 17 godina i trajao bi i dalje da nije bilo idiota od
zubara iz Kastva

Moze se nadograditi ispunom sto estetski nije toliko lijepo ili krunicom sto
izgleda ljepse ...svejedno... no krunicom se brusi ostatak zuba right ?

Ako mu je ostalo polovica zuba moze se 'zalijepiti' na taj dio
dodatak -plomba whatever....

Ogorcenje shvacas vjerujem jer je idiot od zubara umjesto da me je poslao na
apikotomiju - resekciju korijena
kada se je napravio maleni proces izvadio zub u vjeri da ce si brzo zaraditi
instalacijom inplatata....Inace kad mi je pokazao fotke svojih radova to je
katastrofa...

Uglavnom ja to zovem lopovom a naslo bi se jos rijeci...najblaze receno...
Post by Marin Braliæ
Tvoj savjet je, dakle, da covjek hoda po svijetu bez prednjeg zuba? Mozda
tebe to nije smetalo, ali druge ljude smeta.
To nisam rekao... a valjda i sam shvacas ako pomnije procitas...
Post by Marin Braliæ
--
Marin Braliæ
http://free-vz.hinet.hr/brale/
Marin Braliæ
2003-09-27 17:35:49 UTC
Post by Dudo
[...]
Ima vise vrsta fraktura. Kod nekih se moze stvar rijesiti samo ispunom, kod
nekih krunicom, negdje je potrebna i nadogradnja. Kod nekih preostaje samo
ekstrakcija (vadjenje). Tako da ne mozes nikako usporedjivati svoju
situaciju sa situacijom nekog drugog.
Post by Dudo
zubara iz Kastva
Moze se nadograditi ispunom sto estetski nije toliko lijepo ili krunicom sto
izgleda ljepse ...svejedno... no krunicom se brusi ostatak zuba right ?
Da, krunicom se brusi ostatak zuba. Bolje je i izbrusiti zub, staviti
krunicu i imati "donekle" trajno rjesenje, nego svako malo raditi ispune
koji padaju, i prilikom toga brusiti zub malo po malo.
Post by Dudo
Ako mu je ostalo polovica zuba moze se 'zalijepiti' na taj dio
dodatak -plomba whatever....
Da. A sto ako nije ostalo polovice zuba? Sto ako je frakturiralo u razini
gingive? Sto ako je doslo do vertikalne frakture?
Da se razumijemo, mi sad diskutiramo opcenito o vadjenju zuba koji ti ne
zagovaras. Ekstrakcija zuba ima svoje indikacije. Pravo je pacijenta da
odluci da li zeli vaditi ili ne zub. Ali stomatolog sigurno zna bolje
procijeniti da li pojedini zub je ili nije za ekstrakciju.
Post by Dudo
Ogorcenje shvacas vjerujem jer je idiot od zubara umjesto da me je poslao na
apikotomiju - resekciju korijena
Jel sam dobro shvatio da se radi o prednjem zubu? Na njima se radi jedino
apikotomija. REsekcija zuba se radi na visekorijenskim zubima, sto prednji
zubi u svakom slucaju nisu. Vidim da baratas s nekim pojmovima za koje ni ne
razumijes sta znace.
Post by Dudo
kada se je napravio maleni proces izvadio zub u vjeri da ce si brzo zaraditi
instalacijom inplatata....Inace kad mi je pokazao fotke svojih radova to je
katastrofa...
Nisi bio kod vodoinstalatera da ti instalira nesto. Ugradnja implantata.
Da li se mogla raditi apikotomija ili ne ne mogu tvrditi bez Rtg-a.

Ja sam uvijek priklonjen da se zub sacuva. Ali, nazalost, to cesto nije
moguce. Velis da ti je zub bio nadogradjen. Vjerojatno mislis na
nadogradnju. Kod njih moze doci, pogotovo nakon toliko godina, do vertikalne
frakture korijena. U toj situaciji nema druge osim ekstrakcije. Na kraju
krajeva, pa nije ti stomatolog ekstrahiro zub bez tvog pristanka. Ili?
--
Marin Braliæ
http://free-vz.hinet.hr/brale/
Marin Braliæ
2003-09-27 17:44:48 UTC
Post by Marin Braliæ
Post by Dudo
[...]
Ispricavam se, tek sada vidim da pise resekcija, a ne separacija.
--
Post by Marin Braliæ
Marin Braliæ
http://free-vz.hinet.hr/brale/
Dudo
2003-09-27 21:38:26 UTC
Post by Marin Braliæ
Post by Dudo
[...]
Naravno ali generalno stav/savjet je da pokusa sacuvati zub jer se radi
ipak o jedinici...
Post by Dudo
[...]
Cuj meni je prva ispuna pukla kad sam ronio i lupnuo s zubom u stijenu :-)
(fakat nemam srece s tim zubom )....nakon 5 godina a druga se unistila
vremenom negdje u drugom srednje znaci nakon cca 9 godina... :-)
Post by Marin Braliæ
Post by Dudo
[...]
Po onome sto je napisao ostalo je nesto od zuba i preko gingive ....
Post by Marin Braliæ
[...]
Naravno ne mozemo mi sada putem newsa izlijeciti covjeku zub moja namjera je
bila da svakako skrenem pozornost na mogucnost da se zub sacuva i da
vadjenje izbjegne ponukan vlastitim iskustvom sa losim zubarom....
Post by Marin Braliæ
Post by Dudo
Ogorcenje shvacas vjerujem jer je idiot od zubara umjesto da me je
poslao
Post by Marin Braliæ
na
Post by Dudo
[...]
NE nije doslo do do vertikalne frakture vec do procesa na vrsku korijena ...
opet zasto najvjerojatnije zbog loseg poslijednjeg punjenja prije nekoliko
godina ... No nema smisla vise o tome raspravljati... zuba vise nema zar ne
? :(

Naravno da na newsima ne mozemo izlijeciti zub :-)

Btw ako pitam zubara da mi da zub koji mi je izvadio da li mi ga treba dati
?

Lijepe price o implantatima ostavimo za neke druge dane mi jos zivimo na
balkanu i neki zubari se tako i ponasaju... Zarada prije svega... Cast
izuzetcima...
Marin Braliæ
2003-09-28 07:24:43 UTC
Post by Dudo
NE nije doslo do do vertikalne frakture vec do procesa na vrsku korijena ...
Ja sam to samo naveo kao mogucnost. Znam da je krivo, ali cesto kada imas
puno pacijenata u cekaoni, ne da ti se previse objasnjavati pacijentu sta je
vec radis sto treba. Ako se radi nadogradnje dogodi ver. fraktura, kroz tu
frakturu u apeks zuba ulaze bakterije i tamo se stvara proces. To su dvije
povezane stvari. U tom slucaju mozes puniti zub koliko ti volja, ali
frakturu ne mozes "zatvoriti". Tako da to je indikacija za ekstrakciju.
Mozda se stomatologu nije dalo objasnjavati, vec ti je samo rekao da imas
proces... Nagadjam.
Inace, nije mi jasno da netko ide vaditi pacijentu prednju zub radi procesa,
a da ne savjetuje prvo da se uradi apikotomija. Zato i nagadjam toliko.
500-600 EUR-a koliko je ugradnja implantata inace nije indikacija za
ekstrakciju zuba :-)
Post by Dudo
Btw ako pitam zubara da mi da zub koji mi je izvadio da li mi ga treba dati
?
Pa ne vidimo zasto ne. Ja bih ga dao.
--
Marin Braliæ
http://free-vz.hinet.hr/brale/
arhe
2003-09-27 17:29:37 UTC
Èovjek neæe jo¹ dugo hodati svijetom sa slomljenim zubom. Pitanje je samo
koje je najbolje rje¹enje, a Dudo je se dodirnuo mog najveæeg straha - lo¹eg
zubara i lo¹e obavljenog posla. Zato sam i pitao za savjet. U meðuvreamenu
tje¹im se time ¹to govorim curama da mogu voziti jezikom slalom po mojim
ustima :-)