Nekroza ?
(prestaro za odgovor)
nm
2009-05-16 13:34:04 UTC
Pozdrav svima,

imala bi jedno pitanje kako i sam naslov glasi vezano za nekrozu (
odumiranje tkiva ). Moja baka ( 82 godine ), ¹eæera¹ veæ 30 godina, dobila
je ¹eæernu bolest transfuzijom krvi, redovno si daje inzulin sve te godine,
pridrŸava se strogo prehrane, autonomna bila do prije 2 mjeseca kada je pala
i slomila kuk. Otada nastaju problemi, operiran kuk, bila 21 dan na
terapijama, te kada se vratila po¹to moja mama svaki dan kod nje oko pomoæi
kada joj je pogledala noge ( toènije reèeno pete ), bilo je sve crno ispod
tvrde koŸe na petama. odmah se kontaktiralo lijeènika koji joj je laganim
kirur¹kim zahvatom nakon odreðenog vremena to odstranio, s tim da svaki
drugi dan medicinska sestra dolazi to previjati, ali to se opet pojavljuje.

Da kaŸem otvoreno, doktor nekrozu nije spominjao veæ nestruèna osoba koja se
pravi najpametnija na svijetu, pa kaŸe da su to simptomi nekroze jer
¹eæera¹i oboljevaju od toga te polako dolazi do amputacije !!!

Usput, danas mi mama kaŸe da joj se pojavljuje kao izljev krvi izmeðu dva
prsta na toj nozi. Inaèe ona ima jako volje, sama prohoda, iako na prstima
po¹to na petu ne moŸe stati.

Dali netko moŸda ne¹to vi¹e zna o toj bolesti i ¹ta nam je za uèiniti ako je
stvarno nekroza u pitanju ???

Unaprijed zahvaljujem
Pimpinell@
2009-05-16 18:41:24 UTC
Post by nm
[...]
Ne se ljutiti, ja jo¹ nisam èula za prijenos ¹eæerne bolesti..putemn
transfuzije.

Ukoliko zaista dolazi do crnjenja i podljeva kod ¹eæerne bolesti lako je
moguæe da je ipak u pitanju gangrenosna promjena i da æe morati doæi do
odstranjivanja dijela uda ukoliko se gangrena ne zaustavi na neki drugi
naèin, ¹to je te¹ko za vjerovati.
Kod ¹eæera¹a strada periferna cirkulacija i stoga dolazi do odumiranja.
nm
2009-05-17 12:10:46 UTC
Pozdrav, hvala na odgovoru.

Moja baka inaèa i pati od kroniène anemije, prije 30-tak godina je imala
transfuziju krvi ( tako su meni prièali, ja sada pi¹em ono ¹to su meni
rekli ), davaoc krvi je bio mu¹karac koji nema ¹eæernu bolest, ali navodno
da ima "virus" ili neznam se izraziti, gen u sebi koji je prenosioc ¹eæerne
bolesti. Evo toliko znam o tome, kada sam bila manja, kod sistematskog
pregleda su znali pitati doktori bolesti u obitelji, ja sam uvijek govorila
da mi je baka dijabetièar, te su mene ispravili moji kod toga da je ona
dobila dijabetes nakon transfuzije krvi.

Totalan sam laik oko te ¹eæerne bolesti, prenosim ono ¹to znam, iako u
obitelji ¹eæernu bolest ima samo ona !!!

Srdaèan pozdrav
m***@gmail.com
2009-05-17 15:46:36 UTC
Post by nm
Pozdrav, hvala na odgovoru.
Moja baka inača i pati od kronične anemije, prije 30-tak godina je imala
transfuziju krvi ( tako su meni pričali, ja sada piąem ono ąto su meni
rekli ), davaoc krvi je bio muąkarac koji nema ąećernu bolest, ali navodno
da ima "virus" ili neznam se izraziti, gen u sebi koji je prenosioc ąećerne
bolesti. Evo toliko znam o tome, kada sam bila manja, kod sistematskog
pregleda su znali pitati doktori bolesti u obitelji, ja sam uvijek govorila
da mi je baka dijabetičar, te su mene ispravili moji kod toga da je ona
dobila dijabetes nakon transfuzije krvi.
Totalan sam laik oko te ąećerne bolesti, prenosim ono ąto znam, iako u
obitelji ąećernu bolest ima samo ona !!!
Srdačan pozdrav
Post by nm
Pozdrav svima,
imala bi jedno pitanje kako i sam naslov glasi vezano za nekrozu (
odumiranje tkiva ). Moja baka ( 82 godine ), ąećeraą već 30 godina,
dobila je ąećernu bolest transfuzijom krvi, redovno si daje inzulin sve
te godine, pridrľava se strogo prehrane, autonomna bila do prije 2
mjeseca kada je pala i slomila kuk. Otada nastaju problemi, operiran kuk,
bila 21 dan na terapijama, te kada se vratila poąto moja mama svaki dan
kod nje oko pomoći kada joj je pogledala noge ( točnije rečeno pete ),
bilo je sve crno ispod tvrde koľe na petama. odmah se kontaktiralo
liječnika koji joj je laganim kirurąkim zahvatom nakon određenog vremena
to odstranio, s tim da svaki drugi dan medicinska sestra dolazi to
previjati, ali to se opet pojavljuje.
Ne se ljutiti, ja joą nisam čula za prijenos ąećerne bolesti..putemn
transfuzije.
Ukoliko zaista dolazi do crnjenja i podljeva kod ąećerne bolesti lako je
moguće da je ipak u pitanju gangrenosna promjena i da će morati doći do
odstranjivanja dijela uda ukoliko se gangrena ne zaustavi na neki drugi
način, ąto je teąko za vjerovati.
Kod ąećeraąa strada periferna cirkulacija i stoga dolazi do odumiranja.- Sakrij citirani tekst -
- Prikaži citirani tekst -
Sad, pošto voliš svoju baku, posveti joj vremena, koliko možeš, i daj
joj podršku. To je ono što joj najviše treba, za ostalo će se
postarati liječnici.
Dominik Lozic
2009-05-17 15:47:45 UTC
Post by nm
Pozdrav, hvala na odgovoru.
Moja baka inača i pati od kronične anemije, prije 30-tak godina je imala
transfuziju krvi ( tako su meni pričali, ja sada pišem ono što su meni
rekli ), davaoc krvi je bio muškarac koji nema šećernu bolest, ali navodno
da ima "virus" ili neznam se izraziti, gen u sebi koji je prenosioc šećerne
[...]
Totalan sam laik oko te šećerne bolesti, prenosim ono što znam, iako u
obitelji šećernu bolest ima samo ona !!!
Ne može se prenijeti šećerna bolest transfuzijom krvi, odnosno gen
koji bi bio odgovoran za šećernu ili bilo kakvu drugu bolest. Može se
prenijeti virus (najopasniji je virus hepatitisa), ali to je sasvim
nešto drugo.
Rado
2009-05-17 20:35:51 UTC
Post by nm
[...]
Nemoj se ljutiti, ali to je potpuno netočna informacija. Dijabetes se ne
prenosi transfuzijom krvi. Postoje dva tipa dijabetesa, a možeš ga ili
steći lošim životnim i prehrambenim navikama, imati genetsku sklonost u
obitelji ili jednostavno nemati sreće. No, nema šanse da transfuzijom
krvi dobiješ šećernu bolest.

Pa čak i da stoji takva priča, jako, jako sumnjam da su prije trideset
godina, kada je dobila trasnfuziju, u bolnici uopće imali načina da
otkriju "virus" koji u sebi nosi "gen" za dijabetes.

Osim toga, stvari tako jednostavno ne funkcioniraju. Najvjerojatnije je
netko tvojoj obitelji ispričao bajku iz neke dobre namjere ili zato da
se napravi pametan, a tvoji su to usvojili kao objašnjenje koje njih sve
umiruje ("ako je dobila transfuzijom, znači da nije nasljedno, mi smo
ostali mirni"). Drugim riječima, slobodno zaboravi to što su te tvoji
učili. Jednostavno je netočno.

I, na žalost, ona osoba što misli da sve zna je vjerojatno u pravu - to
jest nekroza, odnosno odumiranje tkiva. Nastaje zbog toga što
dijabetičarima s vremenom cirkulacija postaje sve lošija, pa periferni
dijelovi tijela dobivaju sve manje krvi, zbog čega tkivo počinje
odumirati. U početku se to uglavnom može držati pod kontrolom, ali ako
se razvije u gangrenu (zbog godina, težine dijabetesa, zanemarivanja
rane...) amputacija uda zahvaćenog gangrenom je nužan zahvat.

Baka ti ima "dijabetičko stopalo", a za potencijalnu terapiju pogledaj
ovo, moglo bi joj spasiti nogu:

http://www.pacijenti.hr/news.aspx?newsID=155&pageID=40

P.S. Nisam liječnik, pa moje savjete ne uzimaj kao stručne. Ako želiš
dobiti pouzdan savjet, nemoj slušati ni mene ni svoju rodbinu (koja,
btw, zaista *nema pojma* o tome što priča), već se sa bakom uputi
liječniku koji će preporučiti najbolju terapiju.

P.P.S. I svakako ni slučajno ne zanemarite te rane po nogama, vrlo su
opasne!
Pimpinell@
2009-05-20 22:31:42 UTC
Post by nm
Totalan sam laik oko te ¹eæerne bolesti, prenosim ono ¹to znam, iako u
obitelji ¹eæernu bolest ima samo ona !!!
Srdaèan pozdrav
Du¹o moja, tvoja baka jest dijabetièar..to niej nikakva sramota i nije ni¹ta
dobila transfuzijom ¹to se TOGA tièe, niti je mogla.
Tvoji doma su vjerojatno navikli zabijati glavu u pijesak, ali dobro...nisu
jedini...

Baki se posveti maximalno...jer je dijabetièko stopalo ozbiljna stvar.

LIjep pozdrav i tebi