endometrioza
(prestaro za odgovor)
goga
2009-05-18 10:21:36 UTC
help,
dijagnosticirana je endometrioza, na jednom jajniku je cista 4.5x4.5 cm,
ca125 markeri pokazuju vrijednost 42.

koliko je opasno, mogu li se izvuci bez operacije?
prehrana je mi je dosta losa, a na poslu vrlo stresno, vjerujem da ima utjecaja..

da li treba ocekivati probleme sa trudnocom?

hvala.
dr. Damir
2009-05-18 11:44:53 UTC
Endometrioza moze podosta utjecati na trudnocu, odnosno na zacece.
Obzirom na nalaz, moja preporuka je da se to svakako operira. Napravi se
laparoskopija i za dva dana doma.
goga
2009-05-18 11:51:03 UTC
jel opasna operacija?
dr. Damir
2009-05-18 14:05:37 UTC
U principu ne. Sve ovisi o nalazu kada su u?e u zdjelicu. Najcešce se
isprazni sadržaj, odljušti cista te eventualna krvarenja koaguliraju
elektrodom. Ukoliko se sve poslozi, zahvat je brzo gotov. Drugi dan nakon
operacije se ide doma. To inace spada u lakse laparoskopske zahvate.
goga
2009-05-18 15:53:32 UTC
U principu ne. Sve ovisi o nalazu kada su u?e u zdjelicu. Najce=3Fce se
isprazni sadr=3Faj, odlju=3Fti cista te eventualna krvarenja koaguliraju
elektrodom. Ukoliko se sve poslozi, zahvat je brzo gotov. Drugi dan nakon
operacije se ide doma. To inace spada u lakse laparoskopske zahvate.
Uh hvala.
jel ima kakvih posljedice po buducu trudnocu?
allecto
2009-05-18 16:47:17 UTC
Post by goga
help,
dijagnosticirana je endometrioza, na jednom jajniku je cista 4.5x4.5 cm,
ca125 markeri pokazuju vrijednost 42.
Eh, upravo to sto sam ti i rekla - imas endometriozu.
Moja cista je _u_ jajniku, a vrijednosti markera su mi bile jako niske,
nikada ni priblizno kao tvoja.
Post by goga
koliko je opasno, mogu li se izvuci bez operacije?
prehrana je mi je dosta losa, a na poslu vrlo stresno, vjerujem da ima utjecaja..
Prehrana mislim nema veze s endometriozom. Koliko znam, jos nije otkriveno
kako tocno nalastaje - putuje li endometrij pa se ugnijezdi negdje ili se
pak druga vrsta tkiva pretvara u endometrij pod nekim uvjetima. Osim ako
nisu otkrili u medjuvremenu, otkad nisam pratila :o)
Cini mi se da je tvoja cista poprilicno velika. Rekli su mi da endom. ciste
ne smiju pucati niti se razliti u tijelu pa vjerujem da ces na operaciju.
Nisi napisala gdje je tvoja cista - na povrsini ili unutar jajnika.
Bila sam na laparoskopiji prije 9 godina i nisam bila zadovoljna jer su samo
uzeli uzorke tkiva s povrsine, a nisu mi uklonili cistu, uz izgovor da sam
premlada da izgubim jajnik, sto je ocito bilo moguce.
Tako sam otada na terapiji Cilestom koji sprjecava daljnje bujanje ciste i
ona se u medjuvremenu jako smanjila.
Post by goga
da li treba ocekivati probleme sa trudnocom?
Sigurno da, vidi sa svojim lijecnikom.

allecto
goga
2009-05-19 05:50:05 UTC
cista je na janiku. vjerujem da je to lakse ocistiti...
allecto
2009-05-19 16:56:03 UTC
Post by goga
cista je na janiku. vjerujem da je to lakse ocistiti...
Sigurno je.
Sretno :o)

allecto
@zr@
2009-05-18 17:27:40 UTC
Post by goga
help,
dijagnosticirana je endometrioza, na jednom jajniku je cista 4.5x4.5 cm,
ca125 markeri pokazuju vrijednost 42.
Evo malo iskustva od osobe koja je imala takvu na lijevom i 6x5 na desnom
jajniku, a markere vise od 600 :)
Post by goga
koliko je opasno, mogu li se izvuci bez operacije?
Opasno je za reporoduktivno stanje, s takvom cistom teze ces ostati trudna.
S obzirom da se endometrioza zna vracati preporuka je odmah nakon operacije
krenuti na trudnocu.
Post by goga
prehrana je mi je dosta losa, a na poslu vrlo stresno, vjerujem da ima utjecaja..
Prehrana ima utjecaja, a vise o tome mozes procitati u clanku doktorice
Harni
http://www.poliklinika-harni.hr/teme/stil/01_endometrioza.asp
Post by goga
da li treba ocekivati probleme sa trudnocom?
Moguce je, no sada je najvaznije da ti spase jajnik i lijepo ociste od
ciste..

Preporucujem ti dr. Baumana na Sv. Duhu.
@.
goga
2009-05-20 07:42:11 UTC
hvala svima :(