Osteotomija fibije
(prestaro za odgovor)
Andro Jan
2003-08-06 09:01:46 UTC
Punici je dijagnozirana osteotomija fibije (valjda sam dobro zapamtio) u
Lovranu i preporucena joj je operacija koljena s napomenom da ce morati
u dogledno vrijeme staviti umjetno.
Molio bih znalce za malo detalja, koliko je to teska operacija, koliko
traje oporavak i kakva je uspjesnost?

P.S.
Prvi put cujem za umjetno koljeno, mozda samo natuknicu o cemu se radi.
--
_______________
Pozdrav, Andro
Andrija
2003-08-06 12:48:39 UTC
Post by Andro Jan
Punici je dijagnozirana osteotomija fibije (valjda sam dobro zapamtio) u
Potkoljenicu cine dvije kosti- fibula i tibija. Ne postoji fibija.
Osteotomija ne moze biti dijagnosticirana, jer je osteotomija kirurski
zahvat rezanja kosti. Moze biti da ce njoj zbog neceg morati rezat kost, ne
u smislu amputacije, vec moguceg ispravljanja(korektivne osteotomije).
Post by Andro Jan
Lovranu i preporucena joj je operacija koljena s napomenom da ce morati
u dogledno vrijeme staviti umjetno.
Kakva operacija koljena joj je preporucena? Koljeno je kompleksan zglob i na
njemu se moze obaviti velik broj operacija
Post by Andro Jan
Molio bih znalce za malo detalja, koliko je to teska operacija, koliko
traje oporavak i kakva je uspjesnost?
Molio bih te da nazoves punicu i pitas je za tocnu dijagnozu. Nakon toga
mozemo razgovarat.

U pravilu osteotomije se mogu svrstati u teske operacije. To su operacije
presijecanja kosti posebnom pilom u svrhu korekcije osovina, skracanje ili
produzenja kosti.Nakon presijecinja kosti nju je potrebno ucvrstiti u novom
polozaju s alantezama (implantatima), da bi tako mogla i zarasti.Od alanteza
koriste se plocice,sarafi, Steinnmanovi cavli, ili vanjski fiksatori. Koji
od tih ce doci,ovisi o vrsti zahvata. Zahvat je prilicno zahtjevan i ne moze
ga izvesti neiskusan kirurg.
Andro Jan
2003-08-09 11:45:55 UTC
Post by Andrija
Molio bih te da nazoves punicu i pitas je za tocnu dijagnozu. Nakon toga
mozemo razgovarat.
Evo dobio sam podatke kako slijedi:

NALAZ: progresija deg promjena desnog koljena

DIJAGNOZA: genu varum arthroticum lat dex

PREPORUKA: biti ce pozvana na op. lijecenje- korektivna osteotomija
desne tibije.

Izgleda da je to to. Kakvi su strucnjaci u Lovranu? Mislim znam da su na
glasu, ali me zanima imaju li iskustva s tim?
Kako sam cuo, par mjeseci bez noge od cega mjesec bez uopce stajanja na
nogu?
--
_______________
Pozdrav, Andro
Andrija
2003-08-09 19:21:27 UTC
Post by Andro Jan
NALAZ: progresija deg promjena desnog koljena
Za ocekivati je bilo s godinama.
Post by Andro Jan
DIJAGNOZA: genu varum arthroticum lat dex
Genu varum je promjena osovine bedrena kost-koljeno-tibija- tzv. okserice.
Moze biti jednostrano i obostrano.
Radit ce se osteotomija glave tibije (najvjerojatnije).
Ovisno o kirurgu stavlja se ili vanjski fiksator(ono sto su vojnici furali
oko ruku i nogu, vrlo cesto se primjenju kod operacije zdrobljenih ili
propucanih kostiju)
sto je ponesto bolje jer se ne moraju odvajat hvatista misica.Opet nezgodno
je kod vanjskog fiksatora sto se covjek na njega malo teze navikne.Ako se
kirurg odluci pri planiranju na plocice,sarafe i cavle, to je malo lakse za
pacijenta ali malo dulje traje zarastavanje.
Post by Andro Jan
Izgleda da je to to. Kakvi su strucnjaci u Lovranu? Mislim znam da su na
glasu, ali me zanima imaju li iskustva s tim?
Ne znam odgovor na to pitanje.
Post by Andro Jan
Kako sam cuo, par mjeseci bez noge od cega mjesec bez uopce stajanja na
nogu?
Smisao svake osteosinteze je vracanje noge sto prije u funkciju kako bi se
kost pregradjivala ovisno o tlaku i vlaku. Medjutim, radi se vjerojatno o
starijoj osobi, i vracanje prave cvrstoce kosti moze trajati godinu dana i
vise. Sto se tice ne stajanja na nogu, vjerojatno ce to tako i biti. No,
mjesec dana mora biti maksimum koliko nece biti stajanja na nogu jer u
protivnom dolazi do opsezne atrofije muskulature( do toga ce sigurno i
doci). Imaju na umu da ce operacija ispravit nepravilnosti osovine ali nakon
toga idu i opsezne fizioterapije. Da ne bi bilo iznenadjenja-osteotomije su
vrlo bolni zahvati, i treba dobro paziti na izbor postoperativnog
analgetika.
Damir (DMS)
2003-08-09 19:52:52 UTC
Andrija wrote:

Moram se javiti, obzirom na neke pogreske.

:: Radit ce se osteotomija glave tibije (najvjerojatnije).

Osteotomija se radi u metafizarnom dijelu.

:: sto je ponesto bolje jer se ne moraju odvajat hvatista misica.

Ne odvajaju se hvatista misica.

:: ... to je malo lakse za pacijenta ali malo dulje traje zarastavanje.

Za osteotomije se koristi gotovo iskljucivo plocica i vijci. Vrijeme
zarastavanja moze biti samo krace, nikako dulje.
Fiksator se koristi kod artrodeza.

::: Izgleda da je to to. Kakvi su strucnjaci u Lovranu? Mislim znam da
::: su na glasu, ali me zanima imaju li iskustva s tim?

Strucnjak po definiciji mora biti dobar, inace nije strucnjak.
Lovran je poznata ortopedska ustanova.

:: No, mjesec dana mora biti maksimum
:: koliko nece biti stajanja na nogu jer u protivnom dolazi do opsezne
:: atrofije muskulature( do toga ce sigurno i doci).

Fizikalna terapija sluzi da ne dolazi do atrofije. Vrijeme do potpunog
opterecenja je prosjecno 3 mjeseca, ali to ovisi o napredovanju
kalusa - rtg.

:: Da ne bi bilo iznenadjenja-osteotomije su vrlo bolni zahvati

Nista bolniji od prijeloma. Za analgeziju u ranoj fazi ce se pobrinuti
u bolnici. Nakon izlaska ne bi trebalo biti nikakvih posebnih bolova.

--
Pozdrav
Damir

Never take life too seriously. Nobody gets out alive, anyway.
Andrija
2003-08-09 20:26:47 UTC
Post by Damir (DMS)
Osteotomija se radi u metafizarnom dijelu.
Isti vrag.
Post by Damir (DMS)
:: sto je ponesto bolje jer se ne moraju odvajat hvatista misica.
Ne odvajaju se hvatista misica.
Mogu se odvajat i ne moraju. Postoji vise nacina,provjeri malo.
Post by Damir (DMS)
Za osteotomije se koristi gotovo iskljucivo plocica i vijci. Vrijeme
zarastavanja moze biti samo krace, nikako dulje.
Fiksator se koristi kod artrodeza.
Zarastavanje kod primjena fiksatora je brze ,odnosno rani kalus brze
nastaje.Kod pravilno izvedene osteosinteze plocicom, dolazi do direktne
osifikacije,sto duze traje nego nastanak kombinacije
periostalnog,endoostalnog i direktnog kalusa.

Muller,Allgover,Schnedier,Willenegger-Udzbenik osteosinteze.Opisana
osteotomija glave tibije fiksirana vanjskim fiksatorom.Takodjer je opisana i
osteotomija glave tibije t-plocicom.

Kod artrodeza uopce ne mora biti koristen fiksator,osobito ne mora biti
koristen za zglobove.
Post by Damir (DMS)
Fizikalna terapija sluzi da ne dolazi do atrofije. Vrijeme do potpunog
opterecenja je prosjecno 3 mjeseca, ali to ovisi o napredovanju
kalusa - rtg.
Ali doci se sigurno do atrofije, to je gotovo neizbjezno. Ovisi naravno o
mnogocemu, ali 3 mjeseca je predugo,tu se vec polako gubi smisao
osteosinteze po AO principima.
Post by Damir (DMS)
Nista bolniji od prijeloma. Za analgeziju u ranoj fazi ce se pobrinuti
u bolnici. Nakon izlaska ne bi trebalo biti nikakvih posebnih bolova.
Molim te, provjeri ovo.Postoje podaci iz '98 koji govore kako su
osteotomije, amputacija i torakotomije najbolniji zahvati. I njihovu skupinu
pripada cak i nefrektromija.U tome radu bilo je navedeno da postoje znacajne
razlike u postoperativnoj boli kod stabilizacije pojedinih dugih
kostiju.Probat cu potrazit rad.
Damir (DMS)
2003-08-09 21:27:32 UTC
Andrija wrote:
::: Osteotomija se radi u metafizarnom dijelu.
:: Isti vrag.

Je, ako govoris u trecem licu. Bas me zanima koju
osteotomiju bi ti izabrao da moras!

::::: Ne odvajaju se hvatista misica.
:: Mogu se odvajat i ne moraju. Postoji vise nacina,provjeri malo.

Svasta se moze raditi, ali se ne radi.

[...]

Za opterecenje je bitan endo kalus. Periostalni kalus kod fiksatora
je samo pokazatelj i dokaz nestabilnosti. Nema potpunog opterecenja
bez endo kalusa.

:: Muller,Allgover,Schnedier,Willenegger-Udzbenik osteosinteze.Opisana
:: osteotomija glave tibije fiksirana vanjskim fiksatorom.Takodjer je
:: opisana i osteotomija glave tibije t-plocicom.

Navedena AO skola je formirana prije 40-tak godina. I sami autori
su u meduvremenu promijenili metode i materijale. Uostalom, to
je udzbenik traumatologije, osteotomije su ortopedska domena.

:: Ali doci se sigurno do atrofije, to je gotovo neizbjezno. Ovisi
:: naravno o mnogocemu, ali 3 mjeseca je predugo,tu se vec polako gubi
:: smisao osteosinteze po AO principima.

AO princip: 1. anatomska repozicija, 2. stabilna osteosinteza,
3. rana rehabilitacija.
Nigdje se ne spominje vrijeme do potpunog opterecenja, ono je tako
i tako individualno. Prosjek za potkoljenicu je cca 3 mjeseca i
tu ne mozes nista promijeniti.

:: U tome radu bilo je navedeno da
:: postoje znacajne razlike u postoperativnoj boli kod stabilizacije
:: pojedinih dugih kostiju.

Reakcija na bol je toliko individualna da je svaka statistika upitna.
Uz danasnju trajnu infuzijsku postoperativnu analgeziju nema
potrebe bol isticati kao poseban problem.

Andro Jan
2003-08-11 06:39:39 UTC
Post by Damir (DMS)
[...]
Hvala vam obojici na opseznim odgovorima. Ovdje prestaje moje
razumijevanje vase rasprave.
Zapravo mi je ugrubo jasno o cemu se radi i sto se ocekuje nakon operacije.
--
_______________
Pozdrav, Andro
Damir (DMS)
2003-08-12 09:29:52 UTC
Andro Jan wrote:
:: Hvala vam obojici na opseznim odgovorima. Ovdje prestaje moje
:: razumijevanje vase rasprave.

Sorry, malo smo se zapricali :)

Dusko Lolic
2003-08-07 12:14:53 UTC
Ostaje fiksno ili se moze koristiti u nekoj mjeri?
Moze se koristiti u odredjenoj mjeri.
Postoji i operacija kojom se koljeno ili bilo koji drugi zglob
ukoci(artrodeza).
Zanimljivo, zašto bi se zglob trebao umjetno ukočiti?

Inače, jeza me hvata šta se sve radi sa zglobovima!
Prilika je da mi date par savjeta kako da ovi moji traju što dulje, da
izbjegnem artrodezu i umjetna koljena pod stare dane.
Trebam li bušiti gume na biciklu?