Diskopatija
(prestaro za odgovor)
Dusko
2005-04-06 12:05:07 UTC
Bok,

ne obicavam pratiti ovu grupu, pa ne znam je l' se mozda neka slicna tema
vec potezala, valjda mi nitko nece previse zamjeriti ako se nesto ponovi...
Dakle, s obzirom da vec neko vrijeme imam bolove u donjem dijelu ledja te
lijevoj nozi, sto me poprilicno smeta i zbog cega ponekad i malo sepam (kao
sto i vec dulje vrijeme apstiniram od sportskih aktivnosti), odlucio sam
konacno posjetiti lijecnike. I na temelju CT-a dijagnosticirana mi je
diskopatija (lumbalni dio).
E, sad... fizijatrica me uputila neurokirurgu, uz opasku da je to, po
njezinom misljenju, za operaciju. Ja se grozim na to i pomisliti, ali
cinjenica je da moram posjetiti i neurokirurga/e i vidjeti sto ce i kako
on(i) reci...

Ono sto bi me zanimalo jest sljedece - gdje bi se i kojem neurokirurgu
isplatilo otici (zivim u Zagrebu)? Naime, nemam nikakve veze s medicinskom
strukom niti poznajem ljude iz tog faha, a stvarno ne bi htio banuti na
vrata nekome bez veze, jer s obzirom da se radi o kraljeznici, jako mi je
stalo obratiti se pravom covjeku, odnosno ljudima...
Znaci, lijepo bih molio preporuke - gdje, kome, kako (ako treba i koliko)???

Takodjer, zanimalo bi me ako netko zna sto uopce znaci takva operacija, sto
se u njoj radi? Kakvi su rizici?
Ako netko kojim slucajem zna i ima volje odgovoriti, mogu mu/joj poslati
dijagnozu...

Unaprijed hvala,

D.
Lucky Luke
2005-04-06 13:07:19 UTC
Post by Dusko
[...]
Ovdje nema zmajeva da ti otkinu glavu sto se ponavljas (je bilo je pitanja
uz diskopatiju) jer je svaki slucaj unikatan i nema generaliziranja.
Naravno - koliko na daljinu mozemo pomoci jer postoji objektivan problem da
pacijent nije pred nama.

Traumatoloska klinika u Draskovicevoj - oni imaju hrpu iskustva s time.
Imas i dr. Kovaca u Dubravi.
Post by Dusko
[...]
To tek treba procijeniti - ne radi se kod svakoga. Potencijalni benefit je
ogroman ali mozda ne uvijek profitabilan pa i sami neurokirurzi nisu bas
uvijek 100% za njega.
Sto se tice opasnosti zahvata - ista je vec ohoho rutinirana i sa te strane
nema problema iako ti se cini da ti prckaju po jednoj o d samih tvojih
esencija :)

Pa gle, ako zelis mozes tu napisati sve sto ti je fizijatar rekao i CT
nalaz. Ovdje nema neurokirurga ali bi ti mozda znali vise reci. Ponavljam -
problem je sto mnogokada pacijent ispred nas nije ono sto slika (CT, rtg)
kaze no generalne smjernice se mogu dati.

Servus,
Dusko
2005-04-06 19:22:06 UTC
Post by Lucky Luke
[...]
Pamtim, thanks...
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
[...]
Ehm... da, cuo sam vec da je rijec o prilicno rutiniranoj operaciji, ali
moja je malenkost vjerojatno lagano zaostala ili barem podlozna kojekakvim
subjektivnim utjecajima, pa moram iskreno priznati da mi nije nimalo
svejedno hocu li na operaciju morati ici ili necu... Da, trtaros sam, ali
valjda je to i normalno :)
Post by Lucky Luke
[...]
Eto, dijagnoza slijedi, a sutra cu pokusati nesto iskemijati kako bih i
slike prebacio u digitalni oblik... uglavnom, oglasit cu se jos glede u
svezi tog pitanja...

Dakle, CT nalaz i misljenje:

Ucine se MSCT slojevi L-S kraljeznice s aksijalnim, sagitalnim i koronarnim
rekonstrukcijama.
Trupovi kraljezaka su uredne visine uz suzen i.v. prostor L5-S1 u smislu
osteohondroze.
Ostali i.v. prostori su uredne sirine.
U segmentu L1-L2 kostani dio kraljesnickog kanala je uredno sirok.
Ne vidi se znakova hernijacije i.v. diska.
Epiduralno masno tkivo je uredno prikazano.
U segmentu L2-L3 kostani dio kraljesnickog kanala je uredno sirok.
Ne vidi se znakova hernijacije i.v. diska.
U segmentu L3-L4 kostani dio kraljesnickog kanala je uredno sirok.
Ne vidi se znakova hernijacije i.v. diska.
U segmentu L4-L5 vidi se dorzomedijalna hernijacija i.v. diska, za 6 mm, sa
obliteracijom prednjeg epiduralnog prostora i sa znacima kompresije duralne
vrece.
Intervertebralni forameni su primjerene sirine.
U segmentu L5-S1 suzen je i.v. prostor sa vidljivim dorzalnim spondilofitom
uz donju pokrovnu plohu L5 kraljeska koji prominira u medijalni kanal.
difuzno dorzalno vidi se hernijacija i.v. diska koja se na mediosagitalnom
rekonstrukcijskom sloju prikaze prema kaudalno i pomice straznji
longitudinalni ligament prema dorzalno.
Vide se znaci kompresiej duralne vrece.
Ukupna hernijacija mjeri oko 9 mm.
Mali zglobovi u segmentu L5-S1 pokazuju znakove deg. artroskih promjena.

Eto, to je to...

D.
Lucky Luke
2005-04-06 23:20:39 UTC
Post by Dusko
[...]
Nisi nista zaostao - to je u ljudskoj prirodi a uostalom kako kazu: Dobar je
strah komu ga je Bog dao :)
Post by Dusko
Eto, dijagnoza slijedi, a sutra cu pokusati nesto iskemijati kako bih i
slike prebacio u digitalni oblik... uglavnom, oglasit cu se jos glede u
svezi tog pitanja...
Nije potrebno jer...
Post by Dusko
[...]
...i iz opisa je lijepo vidljivo sto pise a to je da imas tu hernijaciju
diska.
Sad moram te razocarati - ne mogu reci sto ce ti reci jer je ovo vec
specijalisticki dio
te samo nadlezan specijalist moze ti reci je li to njima za operativno
rjesavanje.

Srteno, :)
Dusko
2005-04-07 16:20:46 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
[...]
A valjda je to tak... tjesim se :)
Post by Dusko
[...]
Ah... :)

Elem, bio sam danas kod nadleznog specijalista i evo kaj mi je napisao:

Neurokirurski pregled
dg. Lumboishialgia lat. sin.
Protrusio disci L4-L5 sin.

Visegodisnje krizobolje koje su sve cesce u zadnje vrijeme. Prakticki ne
moze
dugo sjediti. Neuroloski antalgicno drzanje, Lasegue lijev pozitivan kod 60.
Iritacija korijena L5-S1 lijevo.
CT 6 mm L4-L5

S neurokirurske strane se preporuca stacionarna rehabilitacija, a potom
kontrola u ovoj ambulanti.
Izbjegavati sva opterecenja kraljesnice, cesce promjene polozaja tijela.
Th. simpt.

A ono kaj mi je rjecnikom obicnih smrtnika rekao jest: toplice ili
operacija.
Ovo "ili" mi je nekako zapelo za uho, ali nazalost danas nisam uspio oko
toga previse detalja saznati iz objektivnih razloga (kasnjenje profesora na
izvjesnu obavezu).

E, sad, veli covjek toplice... koliko sam ja uspio cuti, prakticno iskustvo
kaze da se toplice (na teret HZZO-a) odobravaju samo operiranima ili onima
koji fakat ne mogu ustati, mrdnuti ili sto vec. Zna li se mozda koliko to
inace kosta, kad bi recimo isao placati iz svojeg dzepa? Postoji li
nekakva/bilo kakva mogucnost da se mojoj malenkosti, koja ima srecu da moze
hodati, odobri terapija u tim famoznim toplicama?
Ah, koliko pitanja... :)

D.
Lucky Luke
2005-04-07 23:31:19 UTC
Post by Dusko
[...]
Ovako...Ne znam sto ste u 4 oka pricali ali prema napisanom za njega je u
igri samo i iskljucivo fizikalna terapija.
Prema klinickom nalazu imas sve znakove neuroloske iritacije - e sad ili se
on nada da bi se to tako moglo smiriti ili - ne znam.

Hm, to s odobravanjem toplica mi je malo cudno jerbo sva nase bake i dedeki
idu obicno godisnje 1x u toplice.
To bi se trebao raspitati u HZZO-u ili kod svoje lijecnice opce medicine -
ja bas nisam u tom fachu. Pravo i to....Blak....

A koliko kosta - nazoves toplice pa pitas no ono sto ti je bitnije u cijeloj
prici da te u toplicama samo trebaju nauciti sto i kako vjezbati a da se
neces moci osloniti samo i iskljucivo na tih 7-14 dana u godini da ti donesu
odredjeni benefit.
Mislim da bi prije trebao slagati plan kako da se ufuras u fizikalnu th u ZG
kao suho vjezbanje te odlazak na bazen - plivanje cuda cini.

Servus,
Dusko
2005-04-08 12:41:59 UTC
Post by Lucky Luke
Ovako...Ne znam sto ste u 4 oka pricali ali prema napisanom za njega
je u igri samo i iskljucivo fizikalna terapija.
Upravo ono sto sam u prethodnom emajlu i napisao - toplice ili operacija. I
moram priznati da me taj "ili" pomalo (ili popuno) i zbunjuje, ali istitrat
cu i to...
Post by Lucky Luke
Prema klinickom nalazu imas sve znakove neuroloske iritacije - e sad
ili se on nada da bi se to tako moglo smiriti ili - ne znam.
Ja se nadam da se on tome nada.
Post by Lucky Luke
Hm, to s odobravanjem toplica mi je malo cudno jerbo sva nase bake i
dedeki idu obicno godisnje 1x u toplice.
A za, odnosno na ciji racun? Cini mi se da u tom zecu lezi grm...
Post by Lucky Luke
To bi se trebao raspitati u HZZO-u ili kod svoje lijecnice opce
medicine - ja bas nisam u tom fachu. Pravo i to....Blak....
Eto, raspitao se jutros kod komisije, koja mi je produljila bolovanje - veli
zena da se toplice odobravaju nakon operacije. Ono (tj. najvise) sto prije
mogu dobiti je da mi HZZO pokrije troskove terapije i tih stvarcica, a da ja
skesiram smjestaj, klopu i sl.
Post by Lucky Luke
A koliko kosta - nazoves toplice pa pitas
Najmanji mi je problem nazvati i pitati, ali zapravo nisam siguran sto bi
tocno trebao pitati jer nemam pojma o samoj organizaciji tih terapija po
toplicama ovim ili onim (a i ne znam postoji li bas neka turbo-dedicirana
terapija za moj problem, tipa da nazovem i pitam "dobar dan, ja imam
dijagnozu tu i tu", pa da teta odmah sve zna sto mi treba i odgovori, ili bi
mi netko (valjda neurokirurg?) trebao malo objasniti kaj bi ja to zapravo
trebao raditi...
, pa da nekog vraga znam prije nego sto nazovem i raspitujem se, jerbo ovako
sada mogu pitati samo za cijenu smjestaja i to je to...
Naime, rekoh vec da sam truba za taj fah, pa pitam svasta, ali fakat ne znam
raspolazu li sve toplice manje-vise istim dijapazonom instrumentarija &
mogucnosti za odradjivanje tih i tih terapija ili su neke
opremljenije/"naoruzanije" ili... ? Ili, jesu li sve toplice onako
opcenarodnog usmjerenja, odnosno namijenjene svim vrstama terapija, ili pak
postoje neke "specijalizacije" u smislu Varazdinske su dobre za ovo, Topusko
za ono i bla bla?
Post by Lucky Luke
no ono sto ti je bitnije u
cijeloj prici da te u toplicama samo trebaju nauciti sto i kako
vjezbati a da se neces moci osloniti samo i iskljucivo na tih 7-14
dana u godini da ti donesu odredjeni benefit.
To mi je jasno, nije meni problem vjezbati ako postoji sansa da ce mi to
pomoci. Doduse, vjezbah ja tako vec neko vrijeme, ali iskreno, ne mogu reci
da sam primijetio neke grandiozne benefite... Doduse, mozda i ja na to krivo
gledam, jer da _nisam_ vjezbao, mozda bi mi sada bili i znatno teze nego sto
je ovako? Cini mi se da je to pitanje na koje nikada necu saznati odgovor.
Post by Lucky Luke
Mislim da bi prije trebao slagati plan kako da se ufuras u fizikalnu
th u ZG kao suho vjezbanje te odlazak na bazen - plivanje cuda cini.
Planiram se raspitati oko toga ovih dana, pa cemo vidjeti...

D.
Lucky Luke
2005-04-08 22:29:39 UTC
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
[...]
Pa nije bas: toplice su konzervativna tj. simptomatska th a kirurski je
radikalna th koju on NE spominje.
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
Hm, to s odobravanjem toplica mi je malo cudno jerbo sva nase bake i
dedeki idu obicno godisnje 1x u toplice.
A za, odnosno na ciji racun? Cini mi se da u tom zecu lezi grm...
Pa sigurno ne na svoj :)
Tj. oni su svoje izdjelili ;)
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
[...]
E to ti je to - a cuj, vec je i to dosta da dobijes. Nisu njihove ruke
pekarske vec Bozje nakon tretmana ;)
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
[...]
Naravno da ne - oni imaju fizioterapeute ali i lijecnike koji pregledavaju
prije ulaska u tretman. Taman da im jos okines tam :)
Post by Dusko
[...]
Instrumentarij ti je ono sto ti je Bog d`o :)
Nije bit u slozenost vec u upornosti vjezbanja a to je cesto najteze
postici. Ustrajnost.

Krapinske su sad kao na glasu...
Varazdinske su sad pred zatvaranjem jer su se dosta izraubale zbog boraca...
Samos
Daj mi, molim te, objasni ovo o zatvaranju Varazdinskih Toplica.
Lucky Luke
2005-04-09 22:40:50 UTC
Post by Dusko
dobre za ovo,
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
[...]
Pa ne znam - to su info s terena od kolegica koje rade na tom podrucju. Ok,
info nije provjerena no prilicno im vjerujem.
Misljah da im je potrebna obnova.
Samos
2005-04-10 11:35:51 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Lucky Luke
Post by Lucky Luke
[...]
Ne vjeruj svemu ¹to ljudi prièaju, a pogotovo ne s ovakvim zakljuècima o
borcima - ako æemo pravo, rehabilitacija se, kao i u svim zemljama koje su
pro¹le rat, unaprijedila. Uz standardne hrvatske prièe - borba s HZZO-om i
Ministarstvom za krevete i bolnièko - rehabilitacijski standard, plaæanje i
promjene limita, liste èekanja, malobrojnost izvr¹itelja itd., VT su i dalje
vodeæe hrvatske toplice, toènije reèeno specijalna bolnica za medicinsku
rehabilitaciju, komplementarna Krapinskima s kojima dijele rehabilitacijsku
struku uz podjelu etiologije.

I poja¹njenje originalnom posteru: apsolutna indikacija za operaciju je
nagli nastanak slabosti stopala (zapinje pri hodu) ili nastanak obostrane
oduzetosti samo stopala ili nogu praæeno inkontinencijom ili retencijom
mokraæe (spomenuta je dorzomedijalna protruzija diska) ili nesnosni bolovi i
nemoguænost normalnog funkcioniranja. Ako se zadesi ovaj tip s
inkontinencijom, pravilo je da se za 24-48 sati mora operirati jer je oèito
do¹lo do daljeg pomaka diskalnog sadrŸaja.
U ostalim sluèajevima neurokirurzi savjetuju poku¹ati s
balneorehabilitacijskim postupcima (toplice) jer se stanje nekad moŸe i
kompenzirati. U sluèaju da to ne pomogne, slijedi operacija. Operacija se
dakle radi temeljem klinièkih simptoma a ne radi MR slika i mm protruzije,
¹to su gospoðe na komisiji vjerojatno i gledale. Postoji i moguænost da se
avaskularno tkivo prolabiranog diska vremenom "osu¹i", pa se pritisak na
neuralne strukture smanji.
E sad, kamo i kako?
1. HZZO odobrava stacionarno fizikalno lijeèenje prema Pravilniku (ima na
netu - Narodne novine pa Pravilnik o lijeèenju medicinskom rehabilitacijom
ili tako nekako), nakon operacije ili i prije ako je Barthelov indeks manji
od 80, ¹to
na pregledu odreðuje fizijatar, a s prijedlogom na komisiju ¹alje nadleŸni
doktor PZZ.
1.1 Ako se radi o nekome iz juŸnih krajeva na¹e domovine, odobrava se i uz
minornu dijagnozu i simptomatologiju, jer imaju takve kontrolore po
komisijama (tzv. zimovanje dalmatinaca). Slobodno lupajte glavom u zid.
2. Ambulantno lijeèenje provodi se u bolnicama po Zagrebu, MIhanoviæevoj i
svim toplicama. Èekanje pregleda i terapija varira od ustanove do ustanove
ali negdje oko 1-3 mjeseca. Lupajte jo¹ malo.
3. Postoje "hibridne" varijante u kojoj se u toplicama plaæa pansion -
ugrubo oko 200 kuna, a terapija ostvaruje uputnicom za ambulantnu fizikalnu
terapiju (terapija dakle besplatna, osim participacije). Liste prijema su
ne¹to kraæe i mislim da se moŸe doæi unutar mjesec dana.
4. Uvijek prvo slijedi pregled specijalista fizikalne medicine i
rehabilitacije koji ordinira program medikamentozne i fizikalne terapije
po¹tujuæi indikacije i kontraindikacije.
4.1 Kao i svugdje, i tu moŸete naletjeti na nekompetentne budale.
5. Tijekom stacionarnog lijeèenja valja uzeti u obzir tzv. balneoreakciju
koja nastup 3-6. dan lijeèenja a manifestira se privremenim pojaèanjem
bolova i drugih simptoma, drugi tjedan terapija stanje se normalizira, a
treæi tjedan poluèe pravi efekti. REŸim nauèenih vjeŸbi provodi se kod kuæe,
20 minuta dnevno najmanje tri puta tjedno, inaèe bolje je uopæe ne vjeŸbati.
VjeŸbe se ne mogu nauèiti preko telefona, niti æe sve postupke meritorno
savjetovati neurokirurg, veæ fizijatar.
6. Opcija privatnici: moŸe, ima ih, neki imaju znanje i instrumentarij,
provode i kinezioterapiju (medicinsku gimnastiku) ali se dobro raspitati
prije kome iæi.
7. Istina je da se radi zagu¹enja terapija u raznim ustanovama razlièito
primjenjuju neke procedure (u smislu uèestalosti - svaki dan, svaki drugi
dan itd.)

Ima sigurno jo¹, ali zasad je to to. Isprièavam se na duŸini posta.
Lucky Luke
2005-04-10 12:21:50 UTC
Post by Samos
[...]
Cek, znaci prema kvaliteti svejedno je ili Krapinskie ili Varazdinske? Ili
bolje Varazdinske?
Recimo za pacijenta koji je imao mozdani udar s ostatanom jednostranom
paralizom.

Sve je ovo ok, ali kad ovo napisah mislim na derutnost zdanja zbog puno
ljudi koji su presli preko Varazdinskih toplica a poznato je ulaganje u nasu
infrastrukturu u sustavu Hzzo-a. Za abrazija ljudskih poslovnih sposobnosti
potrebno je malo vise...
Samos
2005-04-10 19:02:16 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Samos
[...]
Krapinske, radi broja izvr¹itelja po pacijentu i blagonaklonijoj komisiji za
produŸenje lijeèenja.
Post by Lucky Luke
[...]
Preko VT godi¹nje "prelazi" oko 20000 pacijenata u stacionarnom pogonu, i
jo¹ nebrojeno u ostalim pogonima. Infrastruktura se obnavlja, a kako je
vlasnik Ÿupanija, i nema mnogo direktnih investicija HZZO-a (drŸave) osim
preko decentraliziranih sredstava. Derutni su odreðeni dijelovi, neki su u
rekonstrukciji, neki isto èekaju, ali to ima malo veze s pacijentima veæ se
radi o starosti dijelova objekata. VI¹e ne bih elaborirao jer tome nema
mjesta na usenetu.
©to je to abrazija ljudskih poslovnih sposobnosti?
Lucky Luke
2005-04-11 01:41:46 UTC
Post by Samos
Post by Lucky Luke
[...]
Tnx na odgovoru.
Misljah na infrastrukturu a ne na fizijatrijski rad tamo. Ovo zadnje ti je
metafora sto je moj umjetnicki dojam - ne obaziri se....
Dusko
2005-04-09 16:56:52 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
[...]
Once more - NE spominje na papiru, ali uzivo mi je rekao upravo tako kao sto
sam napisao.
Btw, lijecnica na komisiji jucer mi je, nakon sto mi je bez problema
produljila bolovanje/mirovanje, (takodjer) spomenula nesto tipa "po nasem
misljenju, ovo je za operaciju"...
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
[...]
Pa nekako se i meni cini da ne idu na svoj, jer rijetko si koji penzic,
nazalost, takvo sto moze priustiti (osim ako ga/je ne pomognu djeca ili
netko drugi od familije)...
A bogmec mi se nekako takodjer ne cini niti da su svi oni tamo dosli s
operacije ;)
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
[...]
Vidim da si i ti jedna od onih koje su sretne i s malim ;)
Da me netko ne bi krivo shvatio, nisam ja vjecni buntovnik ili mrgud, ali
kad god razmisljam o tim temama, jedna od prvih stvari koja mi padne na
pamet je upravo to da ja vec godinama redovito placam za tu "osnovnu
zdravstvenu zastitu" i zbog toga ne mogu ni na sto u tom kontekstu gledati
kao na nekakvu srecu ili kaj ti ja znam kaj, jer nitko mi tu definitivno
nista nije DAO.
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
[...]
Kaj onda da trazim fizioterapeuta na telefon kad zovem toplice, pa da mi on
caskom izdeklamira kaj i kak? :)
Usput budi receno, jedan kolega ciji je tata ne tako davno pohadjao nekakve
rehabilitacije po toplicama spomenuo mi je da navodno postoje dosta velike
razlike od toplica do toplica, izmedju ostaloga (i) u smislu ucestalosti,
odnosno intenziteta nekakvih terapija... Naravno, covjek se bas i ne sjeca
detalja, ali zamolih ga da se proba podsjetiti + priupitati i gospona
tateka, pa da cujemo i to...
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
[...]
Znaci li to da me, ako cemo pravo, pravilnom izvodjenju vjezbi moze nauciti
i netko u Zagrebu, odnosno da nije nuzno boraviti u toplicama xy dana da bi
proniknuo u te tajne?
Post by Lucky Luke
Krapinske su sad kao na glasu...
Varazdinske su sad pred zatvaranjem jer su se dosta izraubale zbog boraca...
Isto k'o i Prometni faks ;)
Hvala, imat cu ovu informaciju na pameti...

D.
Lucky Luke
2005-04-09 22:46:20 UTC
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
[...]
Interesantno - ove sijede i ljute starice u menopauzi gotovo uvijek sve
radikalno rezu po tim pitanjima...
Post by Dusko
[...]
Pa prvo pitas valjda da kako se ti mozes predbiljeziti za toplice :)

Ajd, pukni to ovdje - to je interesantno i informativno.
Post by Dusko
Znaci li to da me, ako cemo pravo, pravilnom izvodjenju vjezbi moze
nauciti i netko u Zagrebu, odnosno da nije nuzno boraviti u toplicama xy
dana da bi proniknuo u te tajne?
Tako nekako - samo sad ne znam odnose cijena.
Fizioterpija je i jedno i drugo sam sto si tam na odmoru a ovdje trcis s
posla...
;))
Dusko
2005-04-11 06:40:58 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
[...]
Koliko sam uspio primijetiti u onih pola minute koliko sam se zadrzao u
njihovoj sobi, cak i nisu to bas neke pretjerano stare zene (mozda se
farbaju :)), no istina, zakljucak je bio prilicno konkretan...
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
[...]
Ma da?! To mi bogme nije palo na pamet! :D
Post by Lucky Luke
Ajd, pukni to ovdje - to je interesantno i informativno.
Puknut cu kad/cim sakupim materijal koji bi mozda i jos nekome, nadam se,
mogao biti od koristi, a do sada sam uspio saznati da je tata spomenutog
kolege bio na terapiji/rehabilitaciji u bolnici u Lipiku.
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
[...]
S obzirom da sam vec nekoliko tjedana na mirovanju, odnosno bolovanju,
faktor izlaska s posla trenutno mi nije od primarnog znacaja.
Ima li u takvoj situaciji smisla/potrebe ici u toplice?

D.

Samos
2005-04-07 17:26:15 UTC
operativno
Post by Dusko
[...]
MOŸe se poku¹ati na komisiji dobiti odobrenje. Ako se rije¹i pozitivno
(te¹ko), lista èekanja u toplicama je oko 6 mjeseci.
Za gotovinu lista èekanja do 2 mjeseca. Za cijene: zovite i pitajte.

Ambulantno: pregled za oko mjesec dana, terapije jo¹ mjesec - dva potom, ako
je stvar akutna moŸe i ne¹to brŸe.
Tonci
2005-04-06 18:01:42 UTC
Steta sto ne napises dijagnozu jer je "diskopatija" izraz.
No dobro u "Dubravi" radi doc.dr. Kre¹imir Rotim, neurokirurg, jako ozbiljan
lik koji dosta zna o tome!
Neurokiruska prica ti ide otprilike ovako Klinicki pregled, iako imas CT
vole vidjeti Magnetsku rezonancu i eventualno Elektroneuromiografiju!
Magnetska rezonanca ti kosta cca 1600kn EMNG cca 400kn (ako imas srece da
se napraviti i na uputnicu)
nakon toga je potvrda operacije ili konzervativno lijecenje.
Javi se gore vidi kada prima i koliko se na red ceka te kreni u akciju!
pozdrav
Tonci
www.fizioterapeut.net
D.
Dusko
2005-04-06 19:41:27 UTC
Post by Tonci
Steta sto ne napises dijagnozu jer je "diskopatija" izraz.
Eto, ispravih maloprije i to, u replyu Lucky Lukeu prepisao sam kompletnu
dijagnozu!
Post by Tonci
No dobro u "Dubravi" radi doc.dr. Krešimir Rotim, neurokirurg, jako
ozbiljan lik koji dosta zna o tome!
Hvala, pisem...
Post by Tonci
[...]
Bas gledam povijest bolesti, fizijatrica je napisala da napravim EMG... to
je, pretpostavljam, to...
Post by Tonci
nakon toga je potvrda operacije ili konzervativno lijecenje.
Mozes li molim te u par rijeci sto bi se podrazumijevalo pod pojmom
konzervativnog lijecenja?
Post by Tonci
Javi se gore vidi kada prima i koliko se na red ceka te kreni u
akciju! pozdrav
Tonci
Sutra planiram nazvati sve preporuke koje sam do sada dobio, pa cemo vidjeti
kako stvari stoje... u svakom slucaju, u akciju krecem!

Thanks,

D.
Lucky Luke
2005-04-06 23:23:22 UTC
Post by Tonci
nakon toga je potvrda operacije ili konzervativno lijecenje.
Mozes li molim te u par rijeci sto bi se podrazumijevalo pod pojmom
konzervativnog lijecenja?
Staro kao konzerva...;)))

Salim se malo :)... nije naodmet.

Pod time se misli fizikalna te analgetska terapija.

Servus,
Dusko
2005-04-07 15:59:29 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
Post by Tonci
[...]
Hm... odradio sam 10 termina struje (dinatron ili tak se nekak zove), a sad
sam narucen za magnete... kaj tu jos ima? Podrazumijevaju li se i u to
nekakve toplice, odnosno nekakva specificna terapija u istima?

I dalje frcaju pitanja :)

D.
Lucky Luke
2005-04-07 23:33:46 UTC
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
Post by Tonci
[...]
Hm, gle - osobno to sa strujom i magnetima ti kod mene bas ne sljaka.
Priznajem suhu gimnastiku kao tjelovjezbu i plivanje kao lagano razgibavanje
s otporom.

A u toplicama svasta rade - bazen, masaza, tjelovjezba...
Dusko
2005-04-08 12:44:40 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Dusko
Post by Lucky Luke
[...]
S logicke strane gledano - slazem se u potpunosti. Zdravio seljacim
rjecnikom receno, ne mogu si bas predociti da se neki problem mehanickoga
tipa moze riejsiti (tocnije, otkloniti uzrok istoga) djelovanjem struja,
magneta i slicnih dragulija... vise mi se cini da je to namijenjeno
privremenom smanjivanju bolova ili necem slicnom, no sam uzrok tim bolovima
ostaje gdje je i bio...
Post by Lucky Luke
Priznajem suhu gimnastiku kao tjelovjezbu i plivanje kao lagano
razgibavanje s otporom.
I to bi zvuci logicno.
Post by Lucky Luke
A u toplicama svasta rade - bazen, masaza, tjelovjezba...
Da se sad ne ponavljam, na tu temu se netom odrazih u replyu na onaj tvoj
drugi post :)

D.
M.Peco
2005-04-09 16:50:21 UTC
Post by Dusko
[...]
Osim toplica i operacije mogla bi ti pomoci,ponavljam mogla, ali bez 100%
garancije, epiduralna injekcija lijeka. U nekim slucajevima to zna biti
dosta uspjesno ali sve ovisi o stupnju prolapsa diska.

M.Peco