Slezena Pitanje
(prestaro za odgovor)
Wiky
2005-06-11 13:43:16 UTC
U zadnjih mjesec dana dok se krecem po vani, npr. ubrzani hod
nakon nekih 5 minuta javi se jaka bol slezene, sa moje strane gledano
skroz dolje na lijevoj predjelu, kad stanem na minutu bol prestane, kad
se opet zaletim brze od normalnog hoda bol se ponovo pojavi. Nisam
nista trcao u zadnje vrijeme ali vjerujem da bi se i tad bol pojavila.
Najme problem je u tome sto je ta bol tako jaka da nemogu uspravo stajat
nego me pocne grcit i stoga moram stat da prestane, tako da je to dosta jace
od uobicajene boli u podrucju koje ja vjerujem da je slezena.
Ako ima tko kakvih informacija o tome ili savjeta bio bih jako zahvalan !
Damir (DMS)
2005-06-11 14:46:54 UTC
Wiky wrote:
: moje strane gledano skroz dolje na lijevoj predjelu

Ne mogu zamisliti gdje te tocno boli.

Bol slezene se projicira lijevo pod rebranim lukom,
a to nije bas 'skroz dolje'. Sto ti znaci 'lijevi predjel'?

--
Pozdrav
Damir

Never take life too seriously. Nobody gets out alive, anyway.
M.Peco
2005-06-11 16:49:29 UTC
Post by Damir (DMS)
: moje strane gledano skroz dolje na lijevoj predjelu
Ne mogu zamisliti gdje te tocno boli.
Bol slezene se projicira lijevo pod rebranim lukom,
a to nije bas 'skroz dolje'. Sto ti znaci 'lijevi predjel'?
Pa valjda suprotno od desnog ;O))

M.Peco
Wiky
2005-06-11 18:13:17 UTC
Post by Damir (DMS)
: moje strane gledano skroz dolje na lijevoj predjelu
Ne mogu zamisliti gdje te tocno boli.
Bol slezene se projicira lijevo pod rebranim lukom,
a to nije bas 'skroz dolje'. Sto ti znaci 'lijevi predjel'?
Tvoj opis je tocniji, radi se o istoj stvari,
bio bi zahvalan ako imas neki savjet o tome.
Damir (DMS)
2005-06-11 18:50:04 UTC
Wiky wrote:
: Tvoj opis je tocniji, radi se o istoj stvari,
: bio bi zahvalan ako imas neki savjet o tome.

Cesta pojava kod netreniranih osoba, javlja
se najcesce kod trcanja, rjede kod drugih oblika
fizickog napora. Ne znam patofiziologiju, mozda
ce kolege 'konzervativci' znati objasniti ;)
Uglavnom, ne moras se zabrinjavati, polako
vjezbaj i nabijaj kondiciju pa ce prestati.

Wiky
2005-06-11 19:02:11 UTC
Post by Damir (DMS)
[...]
Inace idem u teretanu redovito i hranim se po
poznatoj bbfaq prehrani vec duze vrijeme,
cijeli dan sam u pokretu i manje vise sam sav
natreniran, samo naravno ko sto kazem...ne trcim...
nemam kondicije istina ali mi je dosta jaka ta bol
kod obicnog hodanja. Znam ja od prije kak je to bilo
kad sam se natrcao ko konj pa boli ali ovo je duplo jace
a radi se o obicnom hodanju.
Damir (DMS)
2005-06-11 19:10:39 UTC
Wiky wrote:
: kod obicnog hodanja. Znam ja od prije kak je to bilo
: kad sam se natrcao ko konj pa boli ali ovo je duplo jace
: a radi se o obicnom hodanju.

Odgovorio sam ti na osnovi prvobitnog oskudnog opisa.
Sada nadopunjujes stanje novim podacima. Bez tocnije
lokalizacije nastanka boli ti ne mogu vise pomoci.

Wiky
2005-06-11 19:49:27 UTC
Post by Damir (DMS)
[...]
Odgovorio si ono sto sam i naveo, da se javlja kod brzog hoda
tj trcanja i jos da se nalazi na lijevoj strani sto sam takodjer naveo.
Tako da nisam nista novo saznao.

Thanx barem na dobroj volji.
Agron
2005-06-11 20:00:08 UTC
Post by Wiky
Thanx barem na dobroj volji.
Odi kod svog doktora neka to pogleda. Najvjerojatnije se radi o sasvim
neignoj simptomatologiji (pri naporu vise krvi dospjeva u slezenu. Slezeni
se poveca obujam. Capsula (tj. cahura) organa ima odredjenu elasticnost ali
ne beskonacnu. Ovo moze biti jedan od uzroka).
Moze biti (malo vjerojatno) da imas neku vrstu anemija. Lijecnik ce
napraviti par pretraga ako bude smatrao potrebnim.
Jesi slucajno imao infekcioznu mononukleozu u skoro vrijeme?
Agron
2005-06-11 20:01:29 UTC
Post by Wiky
Thanx barem na dobroj volji.
Zaboravio sam te pitai jos nesto.
Jel imas koji amalgamski ispun u ustima. One proklete crne plombe sto
otpustaju otrov?

Sala-nije na tvoj racun.
Wiky
2005-06-11 22:07:38 UTC
Jesi slucajno imao mononukleozu u skoro vrijeme?
Da jesam...nazalost
Wiky
2005-06-11 22:13:45 UTC
Post by Agron
[...]
Uglavnom namjeravam posjetit doktora
da se tu vidi sta je sta, pa da skratimo pricu.

Thanx na informacijama !
Agron
How old are U?
Wiky
2005-06-11 18:14:32 UTC
Post by Agron
How old are U?
Imam 20 godina.
Lucky Luke
2005-06-12 00:25:40 UTC
Post by Wiky
[...]
Osobno smatram da uopce nije pitanje slezene vec cinjenica da kako kazes -
nemas kondicije.
Moje misljenje jest da jednostavno laicki receno u brzom tempu tvoji
netrenirani misici se ne mogu nositi s povecvanom produkcijom mlijecne
kiseline.
U prilog tome govori cinjenica da ti se to iskljucivo javi - u brzem tempu,
dakle mozes provocirati.

Da, ides u teretanu ali to nije aerobna aktivnost i kao sto vidis - nije
dovoljno.
Ne moras trcati vani vec mozes i na pokretnoj traci u teretani.
Damir (DMS)
2005-06-12 09:10:24 UTC
Lucky Luke wrote:
: Moje misljenje jest da jednostavno laicki receno u brzom
: tempu tvoji netrenirani misici se ne mogu nositi s
: povecvanom produkcijom mlijecne kiseline.

Laicki receno, zbog mljecne kiseline bole tocno odredeni
misici, ne 'slezena'.

Lucky Luke
Laicki receno - otkud njemu ideja da boli BAS slezena - ???
Wiky
2005-06-12 12:01:28 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Damir (DMS)
[...]
Kaze se da kad trcis zna bolit slezena, najme to se samo tako kaze,
tocno sta boli i sta se desava ja neznam tako da...reci ti meni
valjda si ucio to na fakultetu.
Lucky Luke
2005-06-12 14:17:41 UTC
Post by Wiky
Post by Lucky Luke
Post by Damir (DMS)
[...]
Ma ne....
Koliko ja shvacam tvoju pricu (moras razumijeti da je ovo ipak usenet na
blind) - tebe uopce ne boli slezena vec visak te, da to tako napisem (ipak
je u pitanju bikemija) - pojacano stvaranje mlijecne kiseline sto je sasvim
normalno u netreniranih ljudi s aerobnim stresom.

E da, bas ga spetljah ali to se sve odvija u misicima.
Tipicna bol jest bilo ispod desnog bilo ispod lijevog rebrenog luka.
Prije cca godinu dana procitah na jednoj grupi da je rjesenje u pravilnoj
izmjeni disanja tijekom tjelesnog napora. Sto ce ga reci: da ako udahnes
tako da stanes na lijevu nogu obavezno izdahnes prilikom oslonca na desnu
nogu i to odjednom. Ne ono izdisanje 3 ciklusa.

Patofizioloski i biokemijski ne mogu ti objasniti zasto je tako ali ti mogu
reci da sljaka. Navedeni mehanizam primjenjujem prilikom svog jogginga - i
vise nemam problema. Znalo je tako boljeti da je pomagalo samo da stanem i
presavijem se ko prutic bobi stapica.
Lucky Luke
2005-06-12 14:19:43 UTC
plus:

Moment tvog spominjanja da si nedavno imao infekcioznu mononukleozu
zahtijeva da se to malo osobno pregleda je li ta slezena povecena i sl.,
mada meni osobno to se ne uklapa u ritam tvoje price.
M.Peco
2005-06-12 18:20:28 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Wiky
Post by Lucky Luke
Post by Damir (DMS)
[...]
Lucky, ovakovim pisanjem postat ces oN, a mozda cak i Tarkovsky?

M.Peco
Lucky Luke
2005-06-13 00:48:59 UTC
Post by M.Peco
Post by Lucky Luke
Post by Wiky
Post by Lucky Luke
Post by Damir (DMS)
[...]
Obrazlozi umjesto da nisko pucas. Ja barem imam razloge a ti skupa s
tandemom samo izvaljuljes sarkasticne primjedbe od kojih nitko nema koristi
a najmanje pacijenti kojima nista ne znace superznanstveni izrazi.

Uopce se nisi potrudio obrazloziti zasto ti smatras da to jest slezena. Kao
niti pajdas ti. A cvrsto je obecao da ce pozitivnije zvucati u javnosti.

A eto opet ga zderu sarkasticne primjedbe.
Servus obojici.
M.Peco
2005-06-13 18:00:31 UTC
Post by Lucky Luke
[...]
Smiri se Lucky, sto ti je?
Ja nigdje nisam rekao da smatram da je to slezena niti nesto drugo. Topic me
ne zanima. Bolje bi bilo da ni ti ne komentiras bas sve na ovoj grupi, zar
ne? Samo sam komentirao tvoju recenicu " ako udahnes tako da stanes na
lijevu nogu obavezno izdahnes prilikom oslonca na desnu nogu i to odjednom.
" . Oprosti ali to je smijesno i nije dostojno jednog lijecnika.

M.Peco

M.Peco
Igor "Doc" Berecki
2005-06-13 20:25:47 UTC
Post by M.Peco
Samo sam komentirao tvoju recenicu " ako udahnes
tako da stanes na lijevu nogu obavezno izdahnes prilikom oslonca na
desnu nogu i to odjednom. " . Oprosti ali to je smijesno i nije
dostojno jednog lijecnika.
Damn!
A ba¹ sam se poèeo pitati vaŸi li to i za ambidekstere? ;-)

Doc
--
Ili jesmo, ili nismo.
Ili ono treæe...
Lucky Luke
2005-06-13 22:46:14 UTC
Post by M.Peco
Post by Lucky Luke
[...]
Oprosti, ali kako ti kupujes ista na placu: kumice molim glavicu salate ili
znate tvrdu materiju, valovitih tvorbi s valnom duljinom u spektru 5xx nm?
Ovo je cisto bio jedan savjet koji u praksi provodim i - stvarno sljaka.
Fali mi vremena da se svime pozabavim pa da utvrdim zasto je to bas tako ali
da li treba onda to isto i skrivati od ociju javnosti kao kakvog Quasimoda?
Osim toga, rekoh da pokupih tip na nekoj grupi ne i da tako pise u nekoj
subspecijalistickoj knjizi.

Ok, priznajem da malo sjedim na iglama ali doista mi nije jasno ovo kacenje
na mene.
I ne znam doista zasto i tebi i DMS-u smeta to sto odgovorim na pola postova
na grupi?
I tako je dobra vecina tih nedostojna specijalisticke gnjavazi + sto to ne
brani nikome da me nadopuni ili kaze protiv moje.
A mislim da ce me postovi opravdati da se niti ne petljam nikad niti u
kirurgiju niti ortopediju ili neke stvari koje sa svoje pozicije ne mogu
komentirati.

Ili bi bilo bolje da cekam 3 dana pa onda ako nitko se ne udostoji pa da se
napokon ja dolijam....
Taga
2005-06-13 02:07:55 UTC
Post by Lucky Luke
presavijem se ko prutic bobi stapica.
Eee,na ovo se moram nadovezati....pa me interesira kako se to savija
prutić bobi štapića...osim da puca?:0))
Inače,odgovor čovjeku na pitanje kojim je započet thread,stručno
rečeno(:o) je da postoje dvije teorije zbog čega se bolovi javljaju u
predjelu lijevog hemiabdomena ispod rebara kod netreniranih osoba a te su:
1.kao što je Agron rekao zbog hiperemije organa i pritiska na kapsulu
slezene(može i jetre) koja se ne može rastezati pa zbog toga boli..toj
teoriji sam više sklona i ja i
2.zbog nakupljanja mlječne kiseline u mišićima dijafragme koju nedavno
čuh i koja je "provaljena" na vrlo stručnom skupu eminentnih stručnjaka
iz urgentne medicine...kojoj sam manje sklona povjerovati,a čisto iz
patofiziologije te mjestu nastanka bola,da dublje ne ulazim u daljnja
razmatranja.
E sad,nakon preboljenja infekciozne mononukleoze rekovalescencija je
duga a zabrana bavljenja težim sportovima je i do 6 mjeseci...stoga i
čovjek ima bolove i kod manjih fizičkih napora u odnosu na ranije stanje.
Istom,ali to više nije sigurno jer se baš ne kužim u to(to će vjerojatno
komentirati bilderi)mislim da je kondiciju stečenu u teretani anaerobnim
vježbama potrebno nadograditi aerobnim treningom pa će se slobodni
vremenski interval(nazovimo ga tako)do nastanka bolova kod tjelesnog
napora povečati.....ali ništa prije 6 mjeseci od preboljenje IM.
Pozdrav
Taga
sirena
2005-06-14 07:50:34 UTC
"Taga" reche:
| postoje dvije teorije
| 1.kao ¹to je Agron rekao zbog hiperemije organa i pritiska na kapsulu
| slezene(moŸe i jetre) koja se ne moŸe rastezati pa zbog toga boli..toj
| teoriji sam vi¹e sklona i ja i
| 2.zbog nakupljanja mljeène kiseline u mi¹iæima dijafragme
/cut/

Postoji jos jedna teorija (u ciju tocnost ne ulazim) a to je da bolovi
potjecu od frenikokostalnog pleuralnog sinusa koji se kod dubokog disanja
razdvaja tj tu ulaze pluca (sto kod normalnog disanja ne cine) pa zato boli.
E, sad, ja se pitam zasto bi boljelo osim ako pleuralni listovi nisu
slijepljeni kao posljedica neke upale i sl. , ali eto. Jos jedna teorija.

--
els ocellets cantant
a festejar-lo van
amb sa veu melindrosa...
bigfoot
2005-06-14 12:54:04 UTC
Post by sirena
> [...]
E, sad, ja se pitam zasto bi boljelo osim ako pleuralni listovi nisu
slijepljeni kao posljedica neke upale i sl. , ali eto. Jos jedna teorija.
Visceralna pleura ne boli.A s druge strane,zasto onda samo lijevo a ne i
obostrano?
Lucky Luke
2005-06-14 15:13:24 UTC
Post by bigfoot
Post by sirena
> [...]
a festejar-lo van
amb sa veu melindrosa...
Visceralna pleura ne boli.A s druge strane,zasto onda samo lijevo a ne i
A sto kad boli i desno?
Eto recimo znam da se ljudi zale i na tu varijantu.

M.Peco
2005-06-12 18:18:15 UTC
Post by Lucky Luke
Post by Damir (DMS)
[...]
Pa kad je na "donjem lijevom predjelu" , kako ne kuzis :O)))

M.Peco
Lucky Luke
2005-06-13 00:51:16 UTC
Post by M.Peco
Post by Lucky Luke
Post by Damir (DMS)
[...]
Ne bas - ovo su njuzi i uopce ne ocekujem od prosjecnog covjeka da zna gdje
se sto nalazi u tijelu s obzirom na dostupnu vrstu skolovanja gdje je
bitnije izbriflati koliko se nafte iskopa u Bakuu i sl.
M.Peco
2005-06-13 18:01:55 UTC
Post by Lucky Luke
Post by M.Peco
Post by Lucky Luke
Post by Damir (DMS)
[...]
Nema to nikakove veze sa skolovanjem. Ne treba biti skolovan da znas opisati
gdje te nesto boli.

M.Peco
Lucky Luke
2005-06-13 22:50:08 UTC
Post by M.Peco
Post by Lucky Luke
Post by M.Peco
Post by Lucky Luke
Post by Damir (DMS)
[...]
Cool, kad imas vremena mahati prsticem po njuzima, napravi anketu s pitanjem
na cesti: Mozete li mi molim Vas pokazati gdje se nalazi vasa slezena? Ili
bilo sto drugo.

Plus sto mislim da u donjem lijevom predjelu bas i ne opisuje bol slezene.

EOD