(prestaro za odgovor)
Tromboza u nozi
Tommy
2007-04-11 16:15:27 UTC
Otac mi je dozivio srcani udar prije tri tjedna, 58 god. ne pije niti pusi
hitnom mu je ugraden stent i sve je proslo super

prije tri dana se poceo zaliti na bol u lijevoj nozi , ali kao stalno je
lezao, nije se kretao, pa nije pridodavao tome paznju do danas kad je noga
natekla

hitno je hospitaliziran u bolnicu sa dijagnozom trombonza u nozi

pitanje , kako se lijeci taj trombon u nozi, jel treba operacija?
opasnosti...? oporavak?
plz. neko objasnjenje jer su doktori jako skrti u objasnjenju bilo cega ,
ako ih imate srece uloviti

unaprijed hvala
Munja
2007-04-11 20:14:27 UTC
Post by Tommy
pitanje , kako se lijeci taj trombon u nozi, jel treba operacija?
opasnosti...? oporavak?
plz. neko objasnjenje jer su doktori jako skrti u objasnjenju bilo cega ,
ako ih imate srece uloviti
tromb, a ne trombon :-). Stvara se zbog staze krvi u venama (naravno, ako su
iskljuceni nasljedni ili medikamentni trombofilicni uzroci). Lijeci se
antikoagulantnom terapijom: heparin + varfarin. Oporavak je brz (par dana) i
najcesce nema komplikacija. Komplikacija koje se ljudi najvise boje je ta da
se tromb otkine i krene venama prema srcu i iz srca u pluca. Onda se takvo
stanje lijeci fibrinoliticima (alteplaza, streptokinaza) i HITNO je. Ne
treba operacija duboke venske tromboze jer se lako rjesava medikamentno.
Pozdrav
Tommy
nadam se da se nece nista otkinuti
marko
2007-04-11 20:42:51 UTC
Post by Munja
[...]
moze pitanje...?
naime, brat je nakon operacije (tumora) dobio trombozu (takodjer tromb u
nozi), medjutim proveo je mjesec dana u bolnici, ljecili su ga tim
ljekovima koje si naveom ali mu nije puno pomoglo. morali su mu ugraditi
"kisobran". zasto i cemu to sluzi nisam uspio saznati? pusten je iz
bolnice, stanje mu je bolje, ali cini se da ce cijeli zivot nositi taj
tromb u nozi... da napomenem, ima (samo) 29 godina.
Munja
2007-04-11 20:50:40 UTC
Post by marko
[...]
ne bih znao sto je "kisobran"? asocira me na umjetni venski zlistak koji
pomaze dreniranje krvi iz vena. Vjerujem da su tromb rjesili jer ako se ne
rjesi antitromboticima, rjesava se skupljom terapijom fibrinoliticima koje
sam naveo, ali najcesce fibrinolitici nisu potrebni. A kako se radi o
postoperativnoj DVT (dubokoj venskoj trombozi). O kojoj vrsti tumora se radi
jer terapija nekih tumora moze takodjer uzrokovati trombozu ako se uzima
duze od 6 mjeseci. U tom slucaju je potrebno kroz to vrijeme i jos 3 mjeseca
nakon toga uzimati antikoagulantnu terapiju.
Nadam se da ce netko bolje objasniti ovu situaciju s "kisobranom".
marko
2007-04-11 20:57:35 UTC
Post by Munja
ne bih znao sto je "kisobran"? asocira me na umjetni venski zlistak koji
pomaze dreniranje krvi iz vena.
nesto sto se ugradi u krvnu zilu kako bi sprijecili da ugrusak ode prema
srcu ili mozgu, tako nesto ali nisam siguran jer ni ja nisam nikad cuo
za to prije...
Post by Munja
[...]
ne znam tocno nalaz jer ne zivimo skupa, ali mislili su da je maligan
ali kad su ga izvadili nalazima je potvrdjeno da je benigno. tumor je
bio negdje iza kod kicme, zdjelice, uglavnom operacija je bila jako
zahtjevna jer je bio na tesko dostupnom mjestu s prednje strane... tromb
je nastao 2tjedna nakon operacije, nakon sto je pusten doma...
Munja
prije koliko je bila operacija?
marko
2007-04-11 21:08:39 UTC
samog tumora, negdje prije nove godine.
Munja
2007-04-11 21:20:24 UTC
Post by marko
samog tumora, negdje prije nove godine.
vjerojatno onda vise ne pije varfarin (Marivarin)... ne bih ti znao vise
reci o tom problemu jer ne znam sto je "kisobran", a ne vjerujem da je u
nozi samo da sprijeci da tromb prodje ako se otkine. Covjek se ne pusta iz
bolnice dok se tromb ne otopi. Da mu je tromb jos u nozi, noga bi mu bila
otecena, topla i bolna, a posto je imao trombozu poznate etiologije
(postoperativna DVT) terapija se uzima jos 3 mjeseca od prekida djelovanja
predisponirajuceg cimbenika koji je u ovom slucaju bila operacija. Ako ti
brat ima gore navedene simptome, onda bi se trebao javiti u bolnicu.
marko
2007-04-11 21:24:07 UTC
Post by Munja
[...]
hvala na objasnjenju i vremenu.
zaboravio sam napomenuti samo da je imao kisobran, nakon nekog vremena
su mu ga maknuli jer kao ostecuje krvne zile te su ga nastavili ljeciti
heparinom i neznam dal jos necim.

pozz
Munja
jesi li siguran da je heparin? heparin se daje u injekcijama...
M.Peco
2007-04-11 21:36:22 UTC
Post by Munja
Post by Tommy
[...]
Odakle ti ovo da se DVT (duboka venska tromboza) "lako rjesava
medikamentno". To ti je krivo, DVT se cesto tesko rijesava, ponekad se ne
rijesi nikad , te zaostaje kronicni postrombotski sindrom a svaki slijedeci
op. zahvat dovede sve lakse do ponovne DVT. Pogotovu je opasna ako je iznad
koljena, u natkoljenici.
Kisobran o kojem je dole nize rijec se stavlja u venu cavu da sprijeci
plucne embolije.

M.Peco
Munja
2007-04-11 21:52:52 UTC
Post by M.Peco
[...]
hvala na ispravci... pratio sam tretman par tromboza koje su sve rjesene za
2-3 dana heparinom pa sam izgeneralizirao zakljucak.